Dagen gryr i Stenungsund. Termometern visar -13 grader och det lilla man kan se av himlen än så länge bådar gott, den ser attans klar ut faktiskt.
Idag skall jag bara ta det lugnt, sitta uppkrupen i soffhörnet och läsa. Litteraturhögen innehåller inte av en enda akvariebok utan bara romaner och deckare! Skulle aquabegäret sätta in får jag väl ta till något ur bokhyllan i så fall.
Snart tänds belysningen i Tanga-karet, undra om hästnoshonan lever? Sandra (äldsta dottern) var i kontakt med Kent i Nol igår och passade då på att snacka med honom om våra hästnosar och han menade på att maten
inte skall ha någon betydelse eftersom dessa inte är VF eller F1 osv. Dom är också vana vid räkmix hos honom.
Sedan bör vi bygga stenröse ända upp till ytan för att det inte skall bli onödigt mycket bråk. Hur i helskotta bygger man så högt i ett redan vattenfyllt akvarium......man måste ju silikona alltihop! Fast egentligen vill jag ju ha ett tvåmeters-kar nu också......då kan man ju bygga ordentligt från början!
H

H