mAuse
Har hållt inne på mina bilder lite då jag inte haft tid som vanligt... Men här kommer min senaste dröm firre jag velat ha så länge! Tycker enligt mig själv är den snyggaste Katale MC jag sett...
Bara efter en vecka lekte han av 1/2 honor som jag skaffade oxå. Han är 10cm robust o jäkligt pigg i karet! Älskar honom, o kommer med glädje följa hans tillväxt i karet!
mAuse
En bild till...
mAuse
O en sista!
Hank
Jo den är RIKTIGT snygg!!
Ett litet minus är dom få äggfläckarna ;)
mAuse
Sant, fler kunde det ju varit. Är det sånt som kan komma? Kul att han redan har lekt av en hona oxå! Fort gick det! Han är min KUNG in the TANK! My TANK WARRIOR hehe :(!
Zaphi
Ack! Du får inte visa sånna fina exemplar av ett av mina favoritsläkten! Habegäret blir för stort för att palla emot!!
mAuse
Hehe, jag har haft ha begär länge efter fuelleborni. Det märkliga är att när jag såg dom första gången i Örebro på malawiaquarium så la jag inte ens märke till dom...
Men på senare tid så har jag verkligen längtat efter fuelleborni o så fick jag tag i den här! Känns verkligen yber roligt! Kan uppdatera denna tråden allteftersom den växer. För den lär ju inte bli fulare! :)
Secret_Alicia
Har en likadan, dock inte lika gul på kroppen. Har två st hanar och den ena är kung i karet vill jag lova... Han är dock bara ca 10 cm än så länge. En av mina favoriter med =)
mAuse
Du kan inte lägga upp någon bild på någon av dom? Vore kul om vi kunde expandera denna fuelleborni tråd! Fuelleborni är anmärkningsvärda! Stora robusta snygga färger! .... Värt å visa fina exemplar här tycker jag!
Vore kul! Xmas:)
ChristianAlfredsson
Jag kan bidra med ett par bilder även om ni kanske sett dem innan. Den är också från Katale
MalawiMannen
Ska se om jag hittar en bild på min Fuelleborni chidunga rocks
MalawiMannen
Här är min hane "chidunga rocks" F1 mkt fin fisk
deelay
Den va väldigt fin daniel... ser lite vild ut, ungefär som en hyena =)
Jag skulle köpt den om jag hittade den jag med.
Secret_Alicia
Har tyvärr ingen bra kamera att ta kort med...får be brorsan komma hit och knäppa lite bilder.
pepp
Här kommer min katale! grymt fin tycker jag i alla fall! Lite seg att flörta med honorna än så länge men det kommer väl!
deelay
peppHär kommer min katale! grymt fin tycker jag i alla fall! Lite seg att flörta med honorna än så länge men det kommer väl!
Den va fin... tycker jag känner igen den, vart har du köpt den?
pepp
Akvarieleasing!
deelay
peppAkvarieleasing!
Då va det den...=)
mAuse
Riktigt roligt att ni nappade på å dela med er av era fuellebornis! Jag blir nämligen inte trött på att se dessa underbara fiskar!
Anledningen är nog att den känns en div högre än L.trewavasae. Samma där en fisk jag inte alls lade märke till när jag o frugan började med ciklider o akvaristik för ett år sedan. Det har gått fort framåt... Nu ska vi starta lokal, men i alla fall. När vi besökte MA som jag nämde tidigare var det frugan som reagerade på L.trewavasae o fuelleborni. Då lyfte jag knappt på ögonbryna. Men efter att ha haft trewavasae ett år nu, så har fuellebornin sakta vuxit fram som en ha begär art!
O nu efter jag har skaffat den måste jag säga att den kicken jag känner av å ha den i karet, den har aldrig hållt sig så länge som det känns nu. Den känns fortfarande lika underbar som man kan känna när man nyss haft i en art i karet. För att sedan ledsna fort... Men med fuelleborni känns det inte så. Den är kvar för å stanna i själen! En riktigt underbar malawi! Skulle gärna vilja ha tag i en till hane i den kalibern jag har. Ingen av er som har någon avelstam som ser ut som den?
Vore intressant i så fall!
ozric
Sköna utlåtanden Eraserx! Rock on! :)