palleh Okey men skillnaden mellan ungdjur och vuxen i tex min hanes syn borde väll va ganska hårfin? så menar ni nu då typ runt 5cm?
deelay pallehOkey men skillnaden mellan ungdjur och vuxen i tex min hanes syn borde väll va ganska hårfin? så menar ni nu då typ runt 5cm? Ej könsmogen helst... eller iaf under halva storleken av den nuvarande hanen.
mAuse Riktigt snygga katale hanar ni har! Hur stora är dom ungefär? O hur gammla? Min är nog bara 1 år knappt skulle ja tro. Relativt nykläckt å är nog runt 10-12 cm nu. Riktigt ljuv att titta på i karet! Favoriten helt enkelt!
palleh eraserxRiktigt snygga katale hanar ni har! Hur stora är dom ungefär? O hur gammla? Min är nog bara 1 år knappt skulle ja tro. Relativt nykläckt å är nog runt 10-12 cm nu. Riktigt ljuv att titta på i karet! Favoriten helt enkelt! Har ingen aning hur gammal min är köpte han utav en odlare men har är nära 13cm nu iaf..
Hank CissiFår man posta bilder på andra Fuellebornisar eller är det bara Katale som gäller? :) Bara tokposta på bilder! ;)
mAuse Ajjeman denna tråden starade jag för att tillägna fuellebornis! Så det är bara att posta på, tänk på upphovsrätten bara om man vill låna en bild från ett annat forum, lr från någon sida min hittat någon snygg på. Tror man måste fråga upphovsmannen om lov, lr kvinnan ;) Älskar fortfarande min fuelleborni lika mkt som vid reaktionen jag fick när jag såg honom gå i karet i NOL. Riktigt nöjd med honom är jag. Det enda jag vill nu är att han ska växa till sig lite mer å bli större. Fuellebornin tycker jag ska vara lite rund o tjock. Kanske inte för mkt men det gör inget om den blir lite biffig. Det tycker jag bara är snyggt!
Cissi Mina nyförskaffade Fuelleborni Makanjila. Det är bra mycket mera fisk än Trewavasae! Älskar denna lilla krabat!
palleh Riktigt snygg..kul å se lite andra fångstplatser med...bara å proppa in bilder med fuellebornis:)
malawijanne CissiMina nyförskaffade Fuelleborni Makanjila. Det är bra mycket mera fisk än Trewavasae! Älskar denna lilla krabat! hur stora är dom, dom verkar inte har färgat ut än.mvh janne
Cissi malawijannehur stora är dom, dom verkar inte har färgat ut än.mvh janne Nä, de är inte så stora, max 10cm. Men de är redan snygga! :) Dessutom fick jag dem igår så det tar väl en stund innan de känner sig hemma.
malawijanne CissiNä, de är inte så stora, max 10cm. Men de är redan snygga! :) Dessutom fick jag dem igår så det tar väl en stund innan de känner sig hemma. ja dom är kanonfina cissi, och med potential att bli ännu bättre med rätt foder och bra vattenkvalite.mvh janne
mAuse Söta små rackare måste jag säga! Ska bli kul å följa deras tillväxt, får gärna fortsätta å lägga upp dom i tråden allteftersom dom går vidare i sitt liv! :)