T_K
Hmm bäst att skriva något då... så man hänger med ett tag till.
Ola-Svensson
Hmm bäst att skriva något då... så man hänger med ett tag till.
Det räcker säkert att logga in :)
imported
Det räcker att man varit inloggad eller att man skrivit minst ett inlägg för att vara kvar.
HakanM
Jag skulle gärna se mer stastistik, typ inlägg per vecka + accumulerat medelvärde, antal olika användare per dygn/vecka accumulerat osv
Dvs snygga diagram som visar aktivitetsnivån, tex jag har ingen aning om forumet har fler eller färre aktiva användare 2009 jämfört med 2008
cfakvarielagret
HåJag skulle gärna se mer stastistik, typ inlägg per vecka + accumulerat medelvärde, antal olika användare per dygn/vecka accumulerat osv
Dvs snygga diagram som visar aktivitetsnivån, tex jag har ingen aning om forumet har fler eller färre aktiva användare 2009 jämfört med 2008
Håller med
då har vi ytterligare saker att prata om
FrePGun
Nu har jag inte bläddrat igenom alla förslagen på denna tråden så vet inte om de tagit upps innan.
Men går det inte att utveckla artregistret lite mer,
Något jag hade tyckt varit kul hade varit om det på en karta gick att klicka på en speciel flod eller sjöstrecka och man kunde komma in på mer biotop inriktad fakta om just det området... Kul att veta vad ens fiskar lever med i det fria, samt hur det ser ut.
Lite som Fishbase fungerar antar jag. Fast i light version.
imported
Nu har jag inte bläddrat igenom alla förslagen på denna tråden så vet inte om de tagit upps innan.
Men går det inte att utveckla artregistret lite mer,
Något jag hade tyckt varit kul hade varit om det på en karta gick att klicka på en speciel flod eller sjöstrecka och man kunde komma in på mer biotop inriktad fakta om just det området... Kul att veta vad ens fiskar lever med i det fria, samt hur det ser ut.
Lite som Fishbase fungerar antar jag. Fast i light version.
Det är ju en funktion som redan finns, kruxet är rättigheter till bilder så allt bygger på att det finns någon medlem som äger rättigheterna till bilderna.
Kolla exempelvis här:
http://www.ciklid.org/artregister/artreg_visa_fangstplats.php?ID=3
Jarnis
Utökad länksamling
Jag skulle gärna se en utökad länksamling. Det finns alltid något nytt att upptäcka därute...
- Hemsidor med akvaristik
- Andra akvarieföreningar, malar, killis, svenska, utländska
- Näthandelssidor, Aquabid etc
Lägg till en "rapportera länk" funktion så kan användarna meddela brutna länkar eller om innehållen ändras till något olämpligt.
imported
Jag skulle gärna se en utökad länksamling. Det finns alltid något nytt att upptäcka därute...
- Hemsidor med akvaristik
- Andra akvarieföreningar, malar, killis, svenska, utländska
- Näthandelssidor, Aquabid etc
Lägg till en "rapportera länk" funktion så kan användarna meddela brutna länkar eller om innehållen ändras till något olämpligt.
Länkarna jobbar vi för fullt med för tillfället så håll ut lite så läggs en ny lista ut inom kort.
imported
Bra
det finns 35 sidor med folk som inte har skrivit något
dock finns det aktiva bland dom
du har säkert ett system att ta bort icke aktiva
bra jobbat
Nu har jag tagit bort ca 120 inaktiva användare igen.
Donkiwin
Nu har jag tagit bort ca 120 inaktiva användare igen.
Bra jobbat. !!
cfakvarielagret
kan man få önska sig fler Smilies.
och om det är möjligt att använda dom även på pm.
Banderad
Jag har ett önskemål här på ciklid.se. Att det i köp/sälj delen automatiskt inte blir Blekinge när vederbörande säljare/köpare glömmer att markera var han/hon bor. Som boende i Blekinge är det smått irriterande i längden att klicka på annonser som ska vara i ens närhet, för att sedan märka att säljaren/köparen i själva verket bor i Södertälje, Luleå, Göteborg eller någon annan plats i vårt avlånga land.
/Jocke
Engelholm-Audio
Jag har ett önskemål här på ciklid.se. Att det i köp/sälj delen automatiskt inte blir Blekinge när vederbörande säljare/köpare glömmer att markera var han/hon bor. Som boende i Blekinge är det smått irriterande i längden att klicka på annonser som ska vara i ens närhet, för att sedan märka att säljaren/köparen i själva verket bor i Södertälje, Luleå, Göteborg eller någon annan plats i vårt avlånga land.
/Jocke
Ja det eller att det är bindande att kunna leverera i Blekinge! ;)
Joakim-Draktoft
/Jocke
Implementerat nu. :D
Banderad
Det kallar jag snabbt jobbat Joakim. Tackar så mycket! :D
/Jocke
nike69
Finns möjlighet att kategorisera köp och sälj mer?
Det skulle kunna vara säljes med underkategorier som fisk + akvarium + tillbehör.
och likadant på köpes .
HakanM
jag skulle vilja ha en lista 10 i topp med ciklider med flest ägare, vore kul att se vad vi egentligen inte kan vara utan.
tricoti
Och jag vill ha en topp 50 lista på "mina mest älskade fiskar".Går det att redigera i min annons i efterhand?
cfakvarielagret
När man går in på forumet
och klickar på
Aktiva användare för närvarande
om det är många som är inne blir det kanske tre sidor
visst man kan ändra på hur många det är på varje sida
men varför inte alltid ha alla på en sida
vad är nyttan med att klicka sig igenom flera sidor