Joakim En hel del av detta finns ju att finna under Förstasidans FAQ - Sjukdomar och andra problem
http://www.ciklid.org/joomla/index.php?option=com_content&task=category§ionid=3&id=24&Itemid=57
Kanske är det så att det är något som saknas där, som bör kompletteras.
Diskuterade denna fråga på ett annat forum för några dagar sedan och det som jag sa då var just att söker du i en tråd om ex vita prick så i ena tråden är den jätte smittsam och i nästa inte direkt smittsam i ena tråden ska man använda mediciner omg och i nästa inte alls då dessa är giftiga och i nästa tråd är de ofarliga osv. Sen kan ju iofs behandlingar skilja en del och även förlopp och symtom men grundläggande om alla sjukdomar så som bakgrund (varför uppkommer sjukdomen), symtom, behandling ev alternativ behandling osv. Även flera bilder på alla sjukdomar så man kan identifiera.
Just vita prick är en sjukdom som saknas, dimmiga ögon el. glosögon som vi hade uppe senast igår, oodinium, costia, bakteriella infektioner, learnea mm. Sedan även saltbad hittar jag inget om och där går också åsikterna i är och det kan vara svårt för varje enskild att ta beslutet ska man gör det eller inte eller hur mkt salt osv. Sen finns ju också vissa kortbad så som med ex FMG och Aqua-Furan som folk överlag inte vet tror jag ialf.
Som det är nu är det svårt att hitta till länken och ska jag in och leta sjukdomar så är det första jag tänker på inte att gå in längst upp under tjänster - frågor och svar. Ett alt är ju ytterligare en rubrik som heter sjukdomar.
Som det är nu vet jag inte något forum ialf i Sverige som har detta komplett, zoopet har väl en del.
Ett heltäckande sjukdoms"lexikon" är något jag saknar och haft ett helsike ibland att hitta när de varit ngt jag behövt veta för ex behandling och när jag sökt färdigt och letat i trådarna blir det ännu snurrigare och man vet inte vad som ska göras.