sebbe91
Skulle va kul och se va ni kunde bju på:P , ni får gjärna visa era akvarium/fiskar inredning osv. Tyvär gick min kamera sönder så får lägga in en ny bild när den har fixat och när ja har fått min födelsedags present "Back to nature" :P, en liten fråga till om de skulle gå bra =), Ja har ett
400L med 3 olika invånare 10.hongi 8.rödzebra & 6.metriaclima zebra måtten 150x60x45. Tror ni man skulle kunna köpa några demasoni
ungefär hur många skulle ja ha av den ifallatt ja kan ha den?, eller finns de ngn annan fin firre? MVH / Sebbz! Xmas:) :)
robjo
Det skulle säkert fungera med Demasoni, men saken är den att du bör nog börja med 20 + utav denna art, för att få en bra grupp. Dom kan vara svåra mot sina artfränder.
Själv började jag med 25 st och har idag 1 år senare 3 kvar, otur eller inte det låter jag vara o sagt. Men ju fler ju bättre, och tur kan ju alla ha eller hur ;-) finns ganska gott om privat odlare av Demasoni så det behöver inte kosta skjortan.
/Robban
sebbe91
okej då blire nog inte den arten. Hade funderat ganska länge på golden men har hört rykten om att rödzebra ska kunna mobba dom rätt bra stämmer de?. Inga som vill lägga in lite bilder då? MVH / Sebbz!;)
forza78
Det är ett par bilder på mitt tanganyikakar om du klickar på länken längst ned.
De bilderna är tagna när det var nyinrett så den ljusa modulen i mitten är ganska mycket mörkare nu vilket ser bättre ut än på bilderna.
robjo
Hr själv denna kombination, utan någonsom helst problem. Så det border inte ställa till några problem
sebbe91okej då blire nog inte den arten. Hade funderat ganska länge på golden men har hört rykten om att rödzebra ska kunna mobba dom rätt bra stämmer de?. Inga som vill lägga in lite bilder då? MVH / Sebbz!;)
sebbe91
forza78 rikgit snyggt , om ja hade ett större och ett till akvarium hade ja haft tropeheus:D,
vilken kombination har du sa du? hur stort är akvairum och hur många invidiver har du? MVH / Sebbz!
Tulle89
Tror Robjo syfta på kombinationen rödzebra & golden, och jag har även samma.
Har i ett 222 liters 4 rödzebra, 3 golden (3 har dött av bukvattensot för de blev stessade då jag höll på och ändra om en hel del så får väll fixa lite nya inom ett tag) och 6 soccolofi.
Tycker denna kombination funkar bra så det borde funka.
Bilder finns på min zoon! :D
//MVH Tulle
robjo
Ja naturlitvis Rödzebra och Golden, dom fungerar bra ihop
platis
Här är en liten bild. Mest som test hur man minskar bilder i datorn
5509
Falkoping-Andreas
En bild på mitt Tanganyika kar med foai, leptosomer mm
deelay
Falköping AndreasEn bild på mitt Tanganyika kar med foai, leptosomer mm
Läckra fiskar =)
sebbe91
blir inte dåligt avendsjuk ;P fina kar :) MVH / Sebbz!:D
Jeppe
Foai, inte så lite sweiiit :D Fan grymt snygga alla varianter av dom :D
wracker
te en titt på min zoon för bilder..
heter wracker där med :)
Gott nytt år!
Wilhelm
Hejsan Wracker,
Lägg in länken till din zoon, så man slipper leta efter den. ;)
ChristianAlfredsson
robjoDet skulle säkert fungera med Demasoni, men saken är den att du bör nog börja med 20 + utav denna art, för att få en bra grupp. Dom kan vara svåra mot sina artfränder.
Själv började jag med 25 st och har idag 1 år senare 3 kvar, otur eller inte det låter jag vara o sagt. Men ju fler ju bättre, och tur kan ju alla ha eller hur ;-) finns ganska gott om privat odlare av Demasoni så det behöver inte kosta skjortan.
/Robban
Jag började med 37 st. De dog som flugor... idag har jag 1 + 5 som funkar kanon. Har aldrig haft en lekgladare firre. Det var först när jag gav upp som de började funka.
Perikles
Hur stort är det? Fungerar det bra med Cyps å Cyathos? Vad äter de?
jocke325
Hur får man in bilder här?
Wilhelm
Du måste vara NCS medlem.
Annars så kan du lägga upp bilder på nåt ställe där man kan ha "fotalbum"
och sedan länka till den bilden.
jocke325