Johan OK, tack Robin skall fundera på Radiosändare eller om det får bli kabel. Förslag på radiosändare?
På Tradera som "köp direkt" finns det för detta pris. Någon som säljer flera stycken.
Hälsningar
Johan
Jag kan faktiskt inte rekommendera något just nu. Jag köpte en på ebay som var till för 430ex och 580ex men blixtrar till ibland utan att jag ber om det när systemet är i gång. Den funkar jättebra ena gången och är kass nästa. Den som jag köpte antar jag är samma variant som du kan köpa på kaffebrus.com för en 500-ing.
Länk till produkten.
Jag tänker köra vidare på denna och se om det går att förbättra den på något sätt. En del på flickr.com diskuterar fram och tillbaka om lösningar på problemet. Det är nämligen bara på just 430ex och 580ex som den krånglar. Det finns olika kanaler på den och jag har testat två..och två st återstår.
Vad jag har förstått så är det strålningen från elektroniken i mottagaren som utlöser blixten.
Mitt tips just nu är att köra med kabel.. då funkar det garanterat. Det finns så långa kablar att du inte behöver känna dig "bunden".