StefanL stiffeIlangi hona Makalös kvalitet på dina troffar Stiffe...den här honan är ju underbart vacker Ilangi. De där firrarna måste du vara nöjd med.
Stelin stiffeIlangi hona Helt klart en av de "snyggaste" tropheus jag sett... Du har en del brichardi med va? Märker du någon skillnad i beteende på dom och övriga(moorii, black osv) Tropheus.
ozric tomas123Japp. rätt......har ett par Ancistrus med troffarna o det roliga är att jag upptäckt att dom har yngel inne i stenröset. bifogar bild på paret. Tomas http://img168.imageshack.us/my.php?image=sten064du4.jpg Har även en mal som jag ej riktigt har namnet på....se bild.....http://img168.imageshack.us/my.php?image=sten068ic5.jpg Blir ett extra protein-intag för troffarna under en tid då. ;) Grann Ilangi,Stiffe!! Haru några färska på dina stora Nkonde??
tomas123 stiffeIlangi hona Fina bilder Stiffe.........hur tar du så fina bilder..??? Japp Ozric ,dom käkar upp dom som visar sig..... Mvh Tomas
tege stiffeIlangi hona Ljusbrun på huvudet och skärten, ännu ljusare brun på kroppen. Låter ganska ganska ointressant färgmässigt. Men formen på den fisken gillar jag, riktigt tjusig posé på bilden. :)
Pettap Troffar Efter 15år utan troffar så blir jag äntligen med troffar igen. Om 3timmar hämtar jag 20st ilangi yngel. Slänger ut en fråga till er alla som håller troffar, varför har ni räkor i "räkmixen" till Troffarna? man har ju inte kött i gräset till en ko. Men förklara gärna om jag missar något viktigt som bara räkorna inehåller och därför måste ha det i mixen? // Peter
Tony PettapEfter 15år utan troffar så blir jag äntligen med troffar igen. Om 3timmar hämtar jag 20st ilangi yngel. Slänger ut en fråga till er alla som håller troffar, varför har ni räkor i "räkmixen" till Troffarna? man har ju inte kött i gräset till en ko. Men förklara gärna om jag missar något viktigt som bara räkorna inehåller och därför måste ha det i mixen? // Peter Visst har man kött i gräset till korna. Därav galna kosjukan.
blackened PettapEfter 15år utan troffar så blir jag äntligen med troffar igen. Om 3timmar hämtar jag 20st ilangi yngel. Slänger ut en fråga till er alla som håller troffar, varför har ni räkor i "räkmixen" till Troffarna? man har ju inte kött i gräset till en ko. Men förklara gärna om jag missar något viktigt som bara räkorna inehåller och därför måste ha det i mixen? // Peter Deras naturliga stapelföda är ju alger, alger och åter alger MEN denna algmatta innehåler mängder av små kräftdjur. Det är troffarnas huvudsakliga källa till proteiner och många nyttiga spårämnen som dom behöver för att må bra. Räkor är därför det lättaste sättet för oss att tillgodose deras behov.
StefanL Wow vilka troffar Aldo! Vilken art? Räkor i räkmixen är också tillsatt för att höja proteinvärdet och därmed får man en bättre näringsvärdeskurva som liknar det som de får av att äta alger (inkl små kräftdjur) i det vilda.
Pettap Det köper jag. Men den mängden räkor som det blandas i mixerna får ju inte Troffarna i sig på en hel livstid i sjön. Vad tror ni om denna mix Ärtor 1kg Cyclops 200g Spirulina flingor ca 1dl anstaxin agar agar.
specmats tomas123Hej Mats ,nu vet jag vart dom kom ifrån då........... har försökt ta nya bilder.....inget proffs men glad amatör....hoppas ni ser nåt. mvh Tomas http://img484.imageshack.us/my.php?image=sten0016tf2.jpg http://img484.imageshack.us/my.php?image=sten0017kb0.jpg Ja dom ser fina ut! Vad matar du dom med nu? ja matade dom med Feng Shui pellets och Cyclop Eeze som du kanske kommer ihåg..
aldo Det är ilangi. Har bara tre honor övriga dog i soten, skulle vilja få tag på fler eller åtminstone en hane. Jimmy
tomas123 specmatsJa dom ser fina ut! Vad matar du dom med nu? ja matade dom med Feng Shui pellets och Cyclop Eeze som du kanske kommer ihåg.. Tjena Mats.....dom får lite av det fortfarande (som jag har kvar)+ att jag gått över till AN Chichlid excel ,ibland lite Spirulina flingor, detta funkar bra för mej . Jag fortsätter med pellets o tänker ej blanda in nån räkmix denna gång. Mvh Tomas