StefanL aldo...vad bytte du till för rör? Kasakalawen blev ju kanonfin (vilket de även är redan från start)!
aldo Framifrån – bak Philips aqua relle 36w Osram 36w/67 blue Philips aqua relle 58w Philips varmvit 58w Innan satt ett power glo där blå röret sitter. Varmvitt sitter längst bak för att gynna algtillväxt, men det blir inga alger så jag kan likväl sätta i nåt snyggare där. En bild där man ser ungarna bättre.
tezz aldoFramifrån – bak Philips aqua relle 36w Osram 36w/67 blue Philips aqua relle 58w Philips varmvit 58w Innan satt ett power glo där blå röret sitter. Varmvitt sitter längst bak för att gynna algtillväxt, men det blir inga alger så jag kan likväl sätta i nåt snyggare där. En bild där man ser ungarna bättre.värkligen fina troffar
palm Jag funderar oxo på att börja med troffar. Sitter å filar på en beställning oss www.pwss.se å kan inte riktigt bestämma mig till vilka spirulina flingor jag skall köpa. Någon som rekomendera någon sort?? //Palm
Matz-Karlsn palmJag funderar oxo på att börja med troffar. Sitter å filar på en beställning oss www.pwss.se å kan inte riktigt bestämma mig till vilka spirulina flingor jag skall köpa. Någon som rekomendera någon sort?? //PalmJag kan rekommendera Tropicals spirulinaflingor dom tycker jag är riktigt bra. Sen finns det de som använder räkmix med bra resultat.
Matz-Karlsn aldoBytte ut ena röret idag till blått, ganska bra effekt på kasakalawen.Riktigt snygga Troffar! Påminner om mina He He
ozric När jag körde Tropicals-flingor fick de schyssta skitkorvar men fisken blev grådassiga. Tror inte på Spirulina i krubbet längre...
aldo Jag kör med räkmix och NLS . NLS tycker jag funkar bra. Lätt att utfodra, tar lite tid för fisken att pilla i sig och dom får rota runt på botten för att hitta det som hinner sjunka. Räkmixen kör jag fortfarande med för att fiskarna ska färga maximalt. Lägger in ett par nytagna bilder också.
Falkoping-Andreas aldoJag kör med räkmix och NLS . NLS tycker jag funkar bra. Lätt att utfodra, tar lite tid för fisken att pilla i sig och dom får rota runt på botten för att hitta det som hinner sjunka. Räkmixen kör jag fortfarande med för att fiskarna ska färga maximalt. Lägger in ett par nytagna bilder också. Ruskigt mycke snygga röda prickar de hade i fenorna . Kanon fina!
aldo Jo jag försöker odla på dom. Har fått tre kullar = 18 yngel under ett år, så dom leker sparsamt.
stiffe Kan precis som Aldo rekommendera NLS i kombo med räkmix Snygga Lupota Aldo en av mina absoluta Tropheus favoriter Skickar med ett lekfoto på Lupota och i original för Robins skull ;)
palm Matz KarlsénJag kan rekommendera Tropicals spirulinaflingor dom tycker jag är riktigt bra. Sen finns det de som använder räkmix med bra resultat. Oki En burk sånt får det bli. Har dock en hel del AN Excell S foder, tror det är spirulina i kan detta vara lämpligt? NLS, vad står det för? MVH Palm
LN palmOki En burk sånt får det bli. Har dock en hel del AN Excell S foder, tror det är spirulina i kan detta vara lämpligt? NLS, vad står det för? MVH Palm New life spetrum. Är ett bra foder på många sätt. Finns att köpa i lite olika former, waffers, minipellets och större pellets. Finns även lite olika "inriktningar" eller recept på fodret. Hur bra eller dåligt det är finns det mängder av trådar här på Ciklid.se.
Perikles stiffeKan precis som Aldo rekommendera NLS i kombo med räkmix Snygga Lupota Aldo en av mina absoluta Tropheus favoriter Skickar med ett lekfoto på Lupota och i original för Robins skull ;) Hallå Stiffe, vilken sort Nls använder du?
Robin stiffeKan precis som Aldo rekommendera NLS i kombo med räkmix Snygga Lupota Aldo en av mina absoluta Tropheus favoriter Skickar med ett lekfoto på Lupota och i original för Robins skull ;) Wunderbar!!
stiffe PeriklesHallå Stiffe, vilken sort Nls använder du? Jag använder Cichlid Formula och Thera A till vuxna och yngel och H2O Stable wafers till yngel och malar RobinWunderbar!! Danke !!!
aldo Härlig bild Stiffe. Tropheus bright neonred är det Lupota menar du? Vad jag kan se så är dom väldigt lika dina. Ozric trodde det var Kalambwe.
blackened Tuggande hona, körsbär: http://img59.imageshack.us/my.php?image=dsc0004v2sz9.jpg En av de fulare hanarna rotar i sanden: http://img59.imageshack.us/my.php?image=dsc0025v1mn4.jpg Fler bilder kommer senare ;)
ozric aldoHärlig bild Stiffe. Tropheus bright neonred är det Lupota menar du? Vad jag kan se så är dom väldigt lika dina. Ozric trodde det var Kalambwe. Jepp,det var vad jag trodde. http://images.google.se/images?svnum=10&hl=sv&q=kalambwe+tropheus&btnG=S%C3%B6k Hittar dock inte Kalambwe på nån karta... Har ni fler bilder på dem?? :)