Danne_K rascalmm, nu blev ni allt sugna. så, ville någon köpa mina? maswa dvs Om dom är fina och du kan få upp dom till pite så kanske jag är intreserad ;)
rascal haha, blir lite svårt att få upp dem till piteå. dock så ser de ut som den ni hade på bild. har 3 i den sizen fast resterande är lite mindre. dock ser de identiska ut.. gul/vit rand med blått huvud etc.
choffe steveharrisKass bild men dock, bärnsten. skitsnygga! gillar egentligen inte troffar, men när jag såg dom fick jag värsta ha-begäret!!! :) mvh christoffer
Danne_K en fin dubbe grupp har jag kollat efter ett tag nu så om jag skulle hitta en fin grupp som jag får veta fångst stället till så skulle de nog bli att inskaffa tyvär är ju utbudet väldigt begränsat här uppe. så om man ska ha något får man liksom köpa grisen i säcken å beställa sen får man de man får :( även om jag nästan alltid har haft väldigt tur med det jag har beställt å fått riktigt fina fiskar. med några få undan tag :(
stiffe Har sett i andra trådar att det är ganska så poppis att gissa vilka arterna är på olika foton. Tänkte att vi kanske kunde roa oss med detta oxå här i troffetråden. Men eftersom jag tror att det kanske är för lätt 8) med foton på vuxna troffar så testar jag med foto på yngel istället,som jag själv tycker är extremt svårt att skillja åt. Här kommer den första
RobbanG Katonga? Mina katonga yngel ser ut så där. Den första är bara ovanligt gul, men brichardi-sorterna burkar ju alla vara väldigt lika som yngel så...?????
stiffe Grattis Per <:o) Kipili var det rätta svaret Tror det hade varit betydligt svårare om jag inte hade haft mina fiskarter i min profil ;) Sätter in lite yngelfoton utan att man behöver gissa istället och först ut är Tropheus sp. Mpimbweyngel
tege Snygga firrar Stiffe synd bara på gulsticket som finns i dina bilder. Prova att byta lysrör eller andvänd blixt så blir bilderna kanon.
specmats Tropheus "fiery fry" sägs ju ha grymmt snygga yngel men ja har aldrig sett dessa live..nån här som har sett dom/vet ifall dom finns i handeln!? http://www.tanganyika.ru/articles/article.php?&art_id=90&cat=1&igen=1
Cutekid specmatsTropheus "fiery fry" sägs ju ha grymmt snygga yngel men ja har aldrig sett dessa live..nån här som har sett dom/vet ifall dom finns i handeln!? http://www.tanganyika.ru/articles/article.php?&art_id=90&cat=1&igen=1 Jörgen på Ankaret i Landskrona brukar ha yngel till salu. Tror han tar 200 kr st för ynglen. Tyvärr blir de inte så röda i fångenskap, man får nog mata jävligt mycket med cyklop-ezee eller liknande för att få dem så röda. Föräldrarna som Jörgen har är gula och fina, riktigt snygga med det blåa ögat. Inte alls som på den bilden du länkar till.