Falkoping-Andreas Jag ska se om jag kan få några bilder. De är ju långt i från fullvuxna men några börjar få några riktigt feta band. Kan nog bli en riktigt fin grupp. Mvh Är ju det att på en dubbe så ser bandet as fett ut när den är 5cm o går med ett band på 1,5cm.... det är bara att bandet växer knappt något sen men fisken blir 13-14 typ o då ser bandet ofta inte lika biffigt ut längre. Detta är mina erfareneter av de jag drivet upp o sett växa upp till vuxen storlek.
maltandis ska väl tillägga att det inte e JAG som plåtat.... Förstod jag väl, du är ju lika usel som jag är på att plåta fisk, fina är dom ju ändå. Det finns ju redan så många fotografer här på forumet, så det räcker väl med att vi är ciklidister
ozric Förstod jag väl, du är ju lika usel som jag är på att plåta fisk, fina är dom ju ändå. Det finns ju redan så många fotografer här på forumet, så det räcker väl med att vi är ciklidister Men jag tror jag e uslare,Jocke. Satt en hel halvtimme här om kvällen (20 min längre än vad jag hade tålamod till) och i slutändan blev noll foton spar-värda.... Man kanske skall öva att få focus på algmagneten... Tur att det finns såna som Blackened att ringa då ! (Tack som fan än en gång!)
RobbanG ska väl tillägga att det inte e JAG som plåtat.... Ajajajajajajajaj- Mycket snygga Nkonde.... Nu fick jag habegär. Har funderat på att skaffa en grupp Ilangi eller Rödregnbåge, men får kanske tänka om igen Nkonde är ju en gammal goding. Du har ingen koll på om det finns någon grupp till salu någonstans?
ozric Nkonde Na, känner väldigt få som har Nkonde och mig veterligen e de grupperna inte till salu. Å mina har väldigt svårt för att få fram yngel...
specmats Na, känner väldigt få som har Nkonde och mig veterligen e de grupperna inte till salu. Å mina har väldigt svårt för att få fram yngel... Du har verkligen fina Tropheus:) har hört att akvarieleasing ska rea ut hela sitt sortiment av tropheus, dom ska tydligen bygga ut deras saltanläggning-lite sugen blir man..:P
RobbanG Du har verkligen fina Tropheus:) har hört att akvarieleasing ska rea ut hela sitt sortiment av tropheus, dom ska tydligen bygga ut deras saltanläggning-lite sugen blir man..:P Såg också rean. De hade en mycket fin vf-grupp Musanga Yellow. Tror att det var ca 25 st med storlek på 7-12 cm. Påminde lite om Nkonde, men mer vitgul i kroppen. Pris 445 kr/st minus 25% i rea = ca 335 kr/st.
specmats ja såg oxå på Musanga Yellow och dom var fina, dom vildfångade har ofta så fin form, lite sugen på Caramba gruppen men det är kanske för få..tror inte att det är fler än 15-20 djur
ozric Du har verkligen fina Tropheus:) har hört att akvarieleasing ska rea ut hela sitt sortiment av tropheus, dom ska tydligen bygga ut deras saltanläggning-lite sugen blir man..:P Tack! :D Ang Musangan va jag i Örebro förra helgen och kollade in dem. Men enligt mig är Musanga ,iaf denna gr, bara ett sämre alternativ till gul Nkonde. Min åsikt förstås.
THORLEIF några filmer på troffar i sjön, http://www.youtube.com/user/THORLEIFDK (vet ej om det har visats förut-men jag tror inte det) NEJ de har IKKE været vist før!jeg har just her for en uge siden sat dem på;) mvh Carsten.
THORLEIF ja såg oxå på Musanga Yellow och dom var fina, dom vildfångade har ofta så fin form, lite sugen på Caramba gruppen men det är kanske för få..tror inte att det är fler än 15-20 djur hvad var prisen på dem??? mvh Carsten.
RobbanG ja såg oxå på Musanga Yellow och dom var fina, dom vildfångade har ofta så fin form, lite sugen på Caramba gruppen men det är kanske för få..tror inte att det är fler än 15-20 djur Den gruppen är fin, men dom har haft den väldigt länge. Var lite sugen på den innan jag bestämde mig för Katongagruppen som jag har nu. A-leasing har alltså haft gruppen i minst 1,5 år. Antalet kan ju vara ett problem, men om man blandar med annan fisk eller ytterligare en grupp kan det gå.
RobbanG hvad var prisen på dem??? mvh Carsten. Kommer inte ihåg exakt för Caramban men tror det var 145 eller 165 kr/st minus 25% i rea, alltså 109 SEK/st eller 124 SEK/st.
RobbanG Tack! :D Ang Musangan va jag i Örebro förra helgen och kollade in dem. Men enligt mig är Musanga ,iaf denna gr, bara ett sämre alternativ till gul Nkonde. Min åsikt förstås. Kan delvis hålla med om, men det beror väl på vad man gillar. Den där gyllengula färgen på det rödlilahuvudet är svårslagen, men smatdigt är det inte alla individer i en grupp som har den kraftfulla utfärgningen. Musanga-gruppen på A-leasing var väldigt homogen i färgen, ljusare och blekare än de mest utfärgade Nkonde men finare än de ej utfärgade i en Nkonde-grupp.
THORLEIF Kommer inte ihåg exakt för Caramban men tror det var 145 eller 165 kr/st minus 25% i rea, alltså 109 SEK/st eller 124 SEK/st. det var ikke nogen gal pris for en affair... mvh Carsten.
specmats det var ikke nogen gal pris for en affair... mvh Carsten. Det finns bilder på caramba-gruppen, tror det är i Troffetråden 2006. (dom är mkt fina)
THORLEIF Det finns bilder på caramba-gruppen, tror det är i Troffetråden 2006. (dom är mkt fina) ok..hvordan finder jeg frem til dem? troffetråden 2006? mvh Carsten.
specmats ok..hvordan finder jeg frem til dem? troffetråden 2006? mvh Carsten. Här! http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=52599&highlight=Tropheus+Caramba