Det e synd att du bor 60 mil bort annars så hade jag tagit dina katonga på direkten. Vad säger du om tropheus moorii sumbo? Muragon e inte den lättaste firren att få tag på men den e grymt fin. Vet att det kommer 2 grupper Vf till Sverige denna veckan och yngel finns i Malmötrakten. Chaitikan e grymt fin men har hört att den kräver 2 vattenbyten i veckan för att behålla färgen, men det e hörsägen . Har en annan som jag tycker e grymt fin och det e tropheus moorii Mbita.Om Mbitan e fin har du ett brett spektrum av färgnyanser i den samt en grymt blå rygg fena..
Vet inte riktigt hur Mibitan ser ut. Sumbo ser ut att påminna lite om Golden Kazumba, kanske egentligen är samma. Frågan ärdock finns de att få tag på i Sverige?
Specmats: jag köpte precis en liten grupp Moliro så någon Chimba blir det nog inte.
Jag har ingen brådska, kul att höra vad andra har för synpunkter och erfarenheter. Tänkte sälja Katongan först. Kollar på dem just nu, har aldrig sett dem färga ut så mycket. Det är visserligen ganska känsliga för dålig vatten kvalitet och färgar alltid ut bättre i början av veckan. Tror dock att de färgar ut bättre sedan de delar karet med Moliron.