ciklidMartinHar Sumbu och Ocellatus gold tillsammans i ett stort kar. De bråkar en del och det är rätt intressant att titta på. När Sumbun attackerar ställer den sig först i en "båge" för att sedan snabbare än ögat attackera ocellatusen över ryggen.
Vet inte om jag riktigt svarar på din fråga men jag tycker att Sumbun är en tuff liten rackare som är väl värd att ha i sitt kar.
Har både Sumbu och ocellatur fast i skilda kar
Tycker båda två är hemskt roliga att titta på, fast min sumbu hane är lite halvseg och mest feg tycker jag
Innan när hans kumpan levde härjade dom en del tillsammans, men nu när han är själv med sina hona är han lugn..
Ska renovera mitt 157liters för 3e gången nu prg mögel i silikon, och tänkte sen köra Ocellatus och Sumbu och multisar i samma kar, jag tror det blir full fart eller funkar de fint..
Svårt att säga vilken som är roligast, båda är kul på sitt sätt, sumbun som en mer slugger som inte gör för mycket, ocellatusen som är mycket pigg och hugger mot de mesta (händer som håvar)..
Så varför inte köra båda i ett kar med mycket sten som avgränsar revir och dyligt, tror det skylle bli en rolig upplevelse..
Kani nte ge dej bätter svar änså choffe :P
//Peter