pny Att anlägga sitt eget tropikhus låter som en dröm som är få förunnat. Det måste vara riktigt lönsamt att kränga akvarierpryttlar till stockholmarna. En anläggning av den där storleken "kostar väl knappast gratis", precis(?)... Var första gången i fjärilshuset nu i höstas, och tyckte det var ok, men jag ser verkligen fram emot att se vad det blir av det hela på lite sikt. Du verkar ju ha en hel del vettiga idéer...
HAKANIHORNET Tjena Jag tror inte vi behöver oroa oss. Allt Cf lagret börjar med brukar sluta bra så länge det har med fiskar och liknande att göra. Slutar väl med att det finns ett växthus till varje världsdel eller tropisk biotop Det enda som jag tycker är tråkigt är att nu kan jag inte gå från kompisen till honom/butiken på två minuter när jag är uppe i sthlm. Får väl offra mig och ta bussen............ Lycka till Christer!!
cfakvarielagret Jaha nu fick man veta lite mer om att ha en annorlunda lokal. Den äldsta lokalen är från 1785 (vinterträdgården) va fan folk vill ha bröllop där, skit får rafsa ihop en kostym såg i datorn att det finns trettio bröllop till bokade. (ingen kommer att känna igen mig hjälp) nu ser jag att det även finns julfester här för 600 pers äntligen börjar det ljusna till vintern. okej första nya akvariet beställt och odlade Sjöhästarna är på väg från England prisa TMC för att dom är så duktiga ha det bra Christer
Leopoldi cf.akvarielagretJaha nu fick man veta lite mer om att ha en annorlunda lokal. Den äldsta lokalen är från 1785 (vinterträdgården) va fan folk vill ha bröllop där, skit får rafsa ihop en kostym såg i datorn att det finns trettio bröllop till bokade. (ingen kommer att känna igen mig hjälp) nu ser jag att det även finns julfester här för 600 pers äntligen börjar det ljusna till vintern. okej första nya akvariet beställt och odlade Sjöhästarna är på väg från England prisa TMC för att dom är så duktiga ha det bra Christer Ska du viga folk?
cfakvarielagret Tror du man kan göra det som Ateist brukar även vara lite stressad och elak jag är ingen domare jag är ingen kapten tar bra betalt är alltid partisk (gillar kvinnor mer)
Leopoldi Det går nog bra med den. Du är nu mera inskriven precis som några andra av våra vänner. Klart att du ska viga folk och döpa folk i akvarievatten. Men visst det kostar...
cfakvarielagret Vad behöver man för utbildning eller är det som vanligt typ köpt doktorshatt (där förlorade man en tusenlapp Fermenta)
imported cf.akvarielagretVad behöver man för utbildning eller är det som vanligt typ köpt doktorshatt (där förlorade man en tusenlapp Fermenta) Du får nog en hatt för en tusenlapp men akta dig för Björn sänkte ett helt imperium för den hatten..... ;) Det räcker nog med keps.:)
pny HAKANIHORNETAllt Cf lagret börjar med brukar sluta bra så länge det har med fiskar och liknande att göra. Slutar väl med att det finns ett växthus till varje världsdel eller tropisk biotop Börjar låta lite som Randers regnskog i danmark, och det verkar ju lovande för jag var mycket imponerad av deras anläggning när jag var där för något år sedan... Kanske lite off-topic... Finns det något tropikhus eller liknande som har kolibrier här i sverige idag? (Kolibrier var ju på tapeten tidigare i denna tråd). Hade nöjet att se vilda sådana i Karribien för några år sedan. Har ett foto här: http://www.pny.se/guadeloupe/floraandfauna.php
Wilhelm GabbiAh. Red Crystal räkor. Äntligen kommer de till användning.<:o) (<----- kräfthatt) hmmm... fattade inte först, men sen såg jag räkan i munnen på sjöhästen. för övrigt väldigt fina bilder från den nya lokalen. Hoppas djuren får vara kvar där.
deelay Jo dom lär få vara kvar. Den blå fågeln är ju ny och sjöhästarna är också nya, myrorna har fått en lite upprycking i byn med, så kvar lär dom garanterat bli. =)
pny Fjärilshusets hemsida har fått sig ett ansiktslyft också, tycker mig känna igen några av bilderna ovan där.