Robin
Tanken med den här ställningen är att vi ska kunna ha fler kar men att dom inte ska ta mer plats än vårt nuvarande kar.
Har idag varit ute på diverse ställen och fixat med virke.
Virke och skruv gick på i runda slängar 250 kr.
Bifogar en nått-så-när verklighetsbaserad ritning där höjden på karen inte riktigt stämmer. De kommer att bli 40cm istället för 35.
De små karen under kommer att delas på mitten (dvs ställningens längdriktning) med hjälp av BTN-bakgrunder. Filtrering kommer att bli en aquaclear i varje kar med T-kors på samt filtermatta. Ett av karen (2 småkuber) kommer antagligen att bli saltvatten.
Det övre karet kommer att ha 2-3 BTN-moduler varav en för filter (två st aquaclear 110) och filtermatta.
Robin
Arbetet är i full gång och i morgon ska hörnpelarna karvas och ställningen förhoppningsvis målas.
Någon som har ett bra förslag på träskiva som karet ska stå på? En vanlig mdf eller spän är väl inte direkt att föredra. Någon sorts plywood?
Wilhelm
2 frågor!
Vad ska ni ha i det låga 384 l akvariet?
Vad är det för pippin i voljären?
Decimus
på ritningen är det "bara" 4 akvarium elelr vart de så att du skall dela av de mindre?
imported
Det blir säkert bra Robin.
Om jag fattat rätt så kommer karen att stå med kortsidan mot vägg så att det blir en rumsavdelare? Jag tror att det blir kanon. Du uppdaterar väl?
Robin
Wilhelm: En Meyers (Abeni) och en blå Engelsk Undulat (Kiko). Vi har två zebrafinkar också. ;)
Decimus: De kommer att delas av ja. Står i första inlägget.
Lennart: Jag lovar! ;)
Robin
Wilhelm
Vad ska ni ha i det låga 384 l akvariet?
Tanganyika är det tänkt. Sandlekare.
Malawicikliderna kanske får gå där tills vi kommer på vad vi ska göra av dom.
cfakvarielagret
Robin
har du tidutlösare på kameran (för då borde du va med i en film)
eller hade du hjälp att hålla kameran av papegojan.
Gabbi
Ok att jag tjatar ibland, men "papegoja" var väl att ta i?
Nddlah
Vadå att ta i? Dom 2 förstnämnda är båda papegojor. Undulat är lika mycket papegoja som en ara.
Johan
haha gött o se robin Timell o snickarbrallorna när han ska göra sin ställning :P
Gabbi
Ja, det vet jag också. Det är mina fåglar.
Vad jag menade är att Christer frågade om papegojan hållit i kameran, och då ironiserade jag om att han inte skulle kalla mig det, eftersom det är jag som tagit bilderna. Hänger du med?
Tony
Härligt Robin! Och alla vet ju att utan snickarbyxor går det inte att snickra ;)
Bjorn
kan man verkligen snickra så behöver man väl inte några speciella blåa byxor för att bevisa det? Låt resultatet tala för sej själv istället =)
Johan
Björnkan man verkligen snickra så behöver man väl inte några speciella blåa byxor för att bevisa det? Låt resultatet tala för sej själv istället =)
nejdå nu har du hel fel :P fram med blåskläder snickar bälte o hilti maskinerna o så kör man igång. ska ju synas att man snickrar jue.
cfakvarielagret
Vad jag har hört från säker källa är att vissa gillar män i uniform
men jag tror att robins är dammig
hur var det nu
en polis, motorcyclist, brandman ?????????????????
Robin
Ganska kul att ni kommenterar byxorna.. jag tror att alla här hade tagit på sig arbetsbyxorna då ni kapar virke i en stor såg som spyr ut sågspån. Att jag sen inte tar mig tid att byta när jag väl kommit in är väl ganska normalt? :)
Nu står de två planen klara inför morgondagen då betydligt mer synligt kommer att hända. Kan ni tänka er, snickarbyxorna åker på då me! ;)
cfakvarielagret
Va har du tagit av byxorna ??????????????
Micke
Regelverket ser inte riktigt ut att stämma med skissen.
Nddlah
Sorry Gabbi hehe
Och HILTI är överskattat. En privatperson med HILTI maskiner är som en söndagskörare som kryper fram i en koenigsegg. Helt meningslöst. =)