Christian AlfredssonTänkte försöka mig på att skriva en artikel (till Ciklidbladet och efter publicering av CB på Zoopet.com) om Firefish. Behöver hjälp med följande
- Varianter av Firefish? Har hört talas om Dragon blood. Finns det kort man kan få använda till artikeln? Strawberry?
- Historia. Hur har man fått fram dem. Antar att det är omöjligt att få reda på men en god teori/gissning kan vara kul.
- Länkar. Har ni länkar där jag kan läsa mer. Fixar tyska och engelska själv... och resten med Babelfish.
trevligt christian att du är sugen på att skriva en artikel om lite bastarder.
jag själv har köpt 4 par utav fire fish 3st knallröda och en som var knallröd med en vit bläs. honorna är rosa med lite röda fläckar. sedan har jag väl en 30 yngel på firefishen.
dragonblood auloncara köpte jag 40 st när vi var nere i tyskland, men den hannen som har börjar färga där har blivit gul, men ca 30% av mina yngel dom var oranga från början och där tror jag att det kan komma fram lite rödare hannar, även har jag sett att ett par utav dom oranga verkar vara honor, så det ser posivtivt ut, jag har redan fått ett par kullar på dom.
till sist så har jag en som heter callico guld 3 hannar och 5 honor.
där blir hannarna gula med blåa prickar, framförallt på huvudet, honorna blir beige med svarta fläckar, där har jag också fått några kullar.
något jag har märkt på dom är att dom är mer aggresiva än vanliga auloncaror, så jag har blandat dom med mbunas och det fungerar bättre, än att ha dom gående för sig själva.
men nu är det så att jag är så dålig på min kamera, men du är välkommen att komma hit och fota dom. mvh janne