Sitter och funder lite på malawikorsningar det är ju tabu och särskillt om det står att det är en rasfisk.
Men kan man inte göra så som man har gjort med firefish att man döper varje kosrning till ett namn så säljs även kosrningarna.
Eller vad är skillnaden på att det är okej att sälja kosrningar bara för dom har ett namn firefish,iceberg etc
Lite nyfiken av mig, det vore roligt att höra andras synpunkter
Ja nu har vi haft firefishen något år och dom flesta säger nog att firefishen är en korsning. Och det trodde jag också innan, men det tror jag inte nu.
Nej, jag tror att det är 100% auloncara och det är bara en sorts auloncara vilken vet jag inte men Röd rubin ligger nog närmast.
Och det grundar jag på att jag har fått bruna yngel och dom ser ut precis som rödrubin. Det kommer också fram albino yngel ibland.
Och så här tror jag att dom har gjort, dom har fått fram albino yngel eller yngel utan den bruna färgen, alltså en beige färg och kanske något yngel till och med hade lite rött i sig, sedan har dom inavlat och urvalsodlat på dom ynglen som har haft lite rött i sig.
Och om dom nu hade blandat med som dom flesta säger med en mbuna, då hade det väl kommit fram något yngel som liknar mbunas, och det har det väl inte gjort? Eller har det gjort det, berätta gärna här på tråden, om era erfarenheter om firefishen