Niklas BlixtTycker du gör rätt, som funderar på SA. I min synvinkel borde det vara SA som är "the dark side", för här trivs många fiskar i lite tefärgat vatten ;) .
Lite tips: guldsömciklid "aequidens metae" kunde du kanske kolla in, den var uppe i en liknande Sa-tråd för nån vecka sen. Denna tråd kunde du också kolla in.
Vad är du ute efter? Dvärgciklider, upp till 20, eller något ännu maffigare?
Mvh. Niklas
Jag är som sagt ute efter intressant beteende i första hand, och då yngelvården. Hörde talas om någon jordätare tex. som var något mellanting mellan mun och substratruvare. De hade romen både i munne och flyttade runt dem som katten mellan sin grop och mellan hane/hona osv. Då jag varit insnöad på malawi ett bra tag vore det kul med någon kontrast mot dessa framförallt vad gäller yngelvårdandet (som är svårt att få till bland malawin även om det finns där men i en mindre utsträckning).
Är intresserad av att ha någon best (för mig 20+ i storlek) som går att hålla på ett bra sätt i mina 480 liter. Är inte det minsta intresserad av apistogramma och liknande "småfisk" även om de är fina. Men som komplement (ej mat) så kanske det kan komma på tal, fokus ligger dock inte på denna typ av fisk.
Vore kul med lite färg på någon större fisk också (ska ju trots allt stå i vardagsrummet som showkar).