Intressant. Hur var det med SA och CA? Hur var priserna?
Zoozity var nog dom som hade flest olika ciklider särskilt på CA delen.
Bonnie i rödovre hade mkt udda fiskar ifrån afrika som jag aldrig sett tidigare förutom då ett bra "grund sortiment" som var varierat med lite av varje och inte bara det "vanligaste"
Priserna på zoozity uppfattade jag som varierade, coolade inte specifikt på olika arter eller grupper men överlag varierande. Något som dock var väldigt underligt var att många av cikliderna var prissatta beroende på kön där honorna var ungefär 50% dyrare än hanarna. Detta var nästan ett genom gående tema på zoozity. Anledningen till detta vet jag inte, kanske att leverantören lätt får ett överskott av hanar pga vattnet. Har inte aning.
Priserna på bonnie var helt okej. Spontant så är det möjligt att dom tog 30DKK för en fisk som vi får för 30SEK hemma. Kändes som att det var ganska vanligt förekommande. Dock är inte 20% mer så jättefarligt då fiskarna var fina. Sen var det väldigt mkt fisk som jag inte hade sett tidigare vilket gör det svårt att jämföra priser, men överlag låg priserna bra. Sen varierar ju priserna i Sverige också. Vi i skåne har förhållandevis låga priser på akvariefronten om jag har uppfattat det rätt vilket gör att om man kanske kommer högre uppifrån uppfattar det som billigare.
Något som jag också tyckte var kul att se var att det fanns en hel del olika rasboror som mätte 2-2,5cm, perfekt för nano. Detta är trots allt ganska ovanligt men kanske inget ciklidfolk intresserar sig för.