Danne_Ksom jag har skrivit så många gånger tidigare dom vart sjuka när jag hade dom i vatten som var 30++ och matade med oxhjärte mixen. men när jag sänkte tempen och böt foder vart dom pigga och krya. skulle tro att dom tog av den snabba temp förändringen självklart kan man inte sänka tempen bara så utan man ska ju ta det eftersom. Det kan vara en del i förklaringen att vattnet blev dåligt men tror inte det var hela sanningen. men tycker även att detta klart talar emot användingen av oxhjärte mix. Tycker du seiöst att man ska mata med ett foder som skitar ner så pass mycket att fiskarnas hälsa riskeras om man inte göra som anmari gör 50% varje dag. För jag var inte långt ifrån dom där 50% men var nog bara var annan dag och då slamsög jag osv så det inte skulle finnas kvar nå skit + att jag hade en hel del botten fiskar som åt upp resterna. Du ska se vad oxhjärte mixen har för effekt på siameser.
Snälla Danne_k, är de sjuka kan de omöjligt bli friska bara sådär av att du byter foder på ett kick. Du verkar vara väldigt insnöad på det naturliga. Visst är det bra, men ska det vara så naturligt som möjligt kan jag skicka en icapåse med alger från vårt Co2 kar så du kan mata dina troffar med det. Alger är ju det mest naturliga föda för dem, och inte några gröna cornflakesflingor på burk. Eller hur?
Vem säger att man behöver byta 50% varje dag? Matar mina med oxhjärta och slamsuger karet varje dag en eller två hinkar. Det är 10% av min vattenvolym i det karet. Sen är det som jag sa tidigare omöjligt att få rent ett inrett kar på oxhjärta. Även om du inbillar dig att fiskarna käkar upp det. Du verkar bara inte ha nog med erfarenhet för att kunna hålla dina fiskar vid liv när du matar med oxhjärta, och det är ju trist att höra. Beter luck next time.
Danne_KDu alex du skriver att du har haft flera döts fall men inget som är kopplat till oxhjärt mixen. Hur kan du vara så säker på de? Och vad har det isånt fall berott på? Som jag har fattat de har du averkat en hel del diskusar genom åren.
Sluta manipulera. Läs mitt inlägg en gång till. Hade fler grupper diskus då och provade om diskusarna blev bättre eller sämre utan oxhjärta. Och just i det karet doppisen pajade hade det inte hamnat någon form av animalsik föda. Så säker är jag på det. Det var ingen skillnad på hälsan. Skillnaden med de andra som fick oxhjärta var bara storleken. Men visst. Dina diskus lekte, säkerligen 10 cm diskus med ögon stora som noliahallen i piteå ;)