imported jo jag har ett 600 liters akvarie på alustälning som jag har i källaren på trycktest. som snart ska upp i vardagsrummet men tycker att aluställningen är lite raglig med akvariet på så funderade ut en liten grej!!! http://i134.photobucket.com/albums/q89/aliensbjorne/akvarie.jpg man skruvar i skruvarna i väggen när man fyllt akvariet så det sitter synd eller ja nått att man inte kan posta bilder i forumet om man inte är med i NCS
StefanL Köp lecablock så slipper du oroa dig! Aluställningar ryser jag över nuförtiden. Jag målade mina lecablock svarta och det blev snyggt. Vill man inte ha lecablocken synliga så kan man bygga en fasad runt så det ser ut som en bänk....
imported njaa tror inte det går hem hos regeringen med lekablock min bror har vit tegel under sitt 320, men jag måste nog tänka på vikten! så det går bort
imported Leta rätt på en kloss som är lika stor som mellanrummet mellan ställning och vägg. Och sätt den på samma ställe som staget. Det blir väldigt stabilt
Johan-F Björnehmm men går det att borra i aluställningen tappar den inte lite av bär kraften?? Om ni nu är rädd för att tappa bäriheten i ställningen pga. skruvhålen, kan ni i stället sätta ditt en formskuren skiva (10-12mm spånskiva etc.) mellan ramen.