Erik ÖsterlundQUOTE=mek Ancistrusarna är aggressiva men fredliga. QUOTE
Jag blir både glad och ledsen när jag läser det här... :)
Och vad menar du med det??
PatrikMalmoAncistrusarna kommer inte att röra räkorna. Pansarmalarna kommer att äta en del yngel. Stora amanoräkor är jag lite osäker på om de tar körsbärsräkorna. Amanos brukar inte ens äta yngel, de verkar vara helt fokuserade på alger, delar av växter och bottengrums. Borde gå bra. Klar fördel om du har ett bra buskage med javamossa eller ett knippe javaormbunkar i karet. Funkar perfekt som skydd för räkynglen.
Det som normalt sett annars rekommenderas som sällskap till mindre räkor är småfirrar av olika slag. Även små firrar klipper dock räkyngel, men de vuxna rår de inte på. Pass bara på med små firrar med stora munnar - t ex gobys. Det är fascinerande hur stora saker mina 5 cm Rhinogobius wui kan äta upp.
Hilsen,
P
Pansarmalarna är bara 2-3 stycken, så det borde inte vara ngn större fara. I det aktuella karet/akvariadelen, finns 2-3 Javaormbunkar (fastsatta på varsin rot) med en hel del rötter. Har även tänkt sätta dit en kalksten med Javamossa.
Säljaren sade att när Körsbärsräkorna ynglar, så blir det en hel del. Därför är det ingen katastrof/nackdel om viss rensning sker strax efter födsel.