Baltazar79 2 bilder på mitt senaste köp, köpte 5st i Lördags och idag hadda jag första leken som dock blev uppäten av Chokladciklidshanen. Geophagus Sp. "Tapajos Orange Head" 1. Mamma 2. Pappa Tjusiga OH
Erik-Wikstrom En av Alex ylipääs diskus. Han har dock ej kvar den om jag minns rätt? fotat med mobilkamera.
Ola-Sjodin Erik WikströVilken jordätare är snyggast? den på omslaget eller den till vänster?;) Jag ser inte riktigt vilken art det är? Kan det möjligtvis vara en VF hane av "Luleabous snuddpaattakaurelitserienae"?
Erik-Wikstrom Jo det stämmer bra det Ola! Att tänka på är att den behöver beredas plats i ett mkt stort akvarium. Den äter med fördel kräftstjärtar i tomatsås och drivor med spagetti;)
Erik-Wikstrom Kan rekommendera boken Sydamerikanska jordätare för alla som är eller säkerligen bli intresserade av jordätare. Den innehåller massvis med fakta och många fina bilder.
Crenicichla Fan ja blir så trött!!! nu har även den sista honan av mina G. Sp Belem kolat... Har en hane kvar, nästan så man funderar på å ta livet av den med bara för att slippa se de.. Fan va de suger just nu!
Crenicichla va hände .vad va symptomen:( Vet inte exakt och orkar inte fundera på det just nu... Käns meningslöst att fundera över det när hon ändå är död och gigck i ett eget kar så de lär ju inte smitta ngn annan ändå.
Erik-Wikstrom 1. G.Steindachneri, liten hona 2. G.Brasiliensis hane på 26 cm vid namn Gustav 3. SA Platy :)FET ca 6 cm 4. S.Jurupari 5. S.Jurupari
imported Fan ja blir så trött!!! nu har även den sista honan av mina G. Sp Belem kolat... Har en hane kvar, nästan så man funderar på å ta livet av den med bara för att slippa se de.. Fan va de suger just nu! Surt! Då kan jag stryka den "beställningen"...:-| Angående hanen så ska du se att den lär hänga med i 10 år eller så...;)^o Mvh/Andreas.
imported Erik Wikströ1. G.Steindachneri, liten hona 2. G.Brasiliensis hane på 26 cm vid namn Gustav 3. SA Platy :)FET ca 6 cm 4. S.Jurupari 5. S.Jurupari Trevligt!:) Har du ngn uppfattning om hur gammal brasiliensishanen är?:S Mvh/Andreas
Erik-Wikstrom A Trevligt!:) Har du ngn uppfattning om hur gammal brasiliensishanen är?:S Mvh/Andreas Har nog haft den kanske 2 år så den kan nog vara max 4 år. Enligt mig så behöver den lite stabilare "karkompisar".