Dreas Varför inte starta en tråd om bilder på SA-Firrar. Börjar med mina fina Blå ciklider. Kanske borde bli medlem så att man kan posta bilder direkt...
Haknil DreasVarför inte starta en tråd om bilder på SA-Firrar. Börjar med mina fina Blå ciklider. Kanske borde bli medlem så att man kan posta bilder direkt... Det tycker jag du skall bli Trevligt initiativ och fina firrar Mvh Håkan
johanh Jag har inga bilder att posta än, är precis i uppstarttaget. Känner mig smått frälst i SA, så kommer följa tråden med spänning. Får posta lite bilder senare när det finns något att fota. ps. väldigt fina blåciklider! Är det deras lekdräkt eller ser dom ut så hela tiden?
Micke_720 Hej. Här kommer en länk till mitt kar: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=356136
bucklan bra intiativ "dansken" ;) och är det någon som kan könsbestämma Festaen genom denna helt otroligt bra bilden ;)
Nicke-SA Ska jobba på att skaffa kamera så jag också kan va med! Tycker också initiativet är jättekul. Festae-hannen ska vara större och högre- Kanske kan den närmsta då vara en hanne och den närmast bakom en hona. Nummer tre vågar jag inte sia om. Ärligt talat är det svårt att se könsöppningarna på dem härifrån ;). Mvh Niklas
Klas-A Alla tre på bilden är hanar, honorna har inga blå prickar på fenorna http://web2.ciklidbladet.se/foto_visa.php?nr=50819
bucklan Klas AAlla tre på bilden är hanar, honorna har inga blå prickar på fenorna http://web2.ciklidbladet.se/foto_visa.php?nr=50819 Säg inte så.. H-vete då har jag 5st hanar då. Det är ingenting som "växer" bort då dom blir större, dom är bara kring 5-7 cm nu
MikeW Två bilder på mina festae. Riktigt stygga, hanen har t.o.m käkat upp mina två ansistrus malar som var ca: 6cm!
MikeW Väldigt tyst på det sydamerikanska forumet....lägger upp en bild till i förhoppning om att fler gör likadant. :) Fetae hona med yngel.
Flykt JeppeNice ganska små :D Ja, de är pyttesmå, bara ca 3-4 cm, men växer ju fort. Å det är bäst för dom, då en av deras polare i karet är en 35 channa! Men, channan, kallad "Plurre" verkar vara hur snäll som helst... :)
MikeW FlyktJa, de är pyttesmå, bara ca 3-4 cm, men växer ju fort. Å det är bäst för dom, då en av deras polare i karet är en 35 channa! Men, channan, kallad "Plurre" verkar vara hur snäll som helst... :) Riktigt intressant mix du har i karet. Kan vi inte få en helbild på ditt jättekar?
Flykt MikeWRiktigt intressant mix du har i karet. Kan vi inte få en helbild på ditt jättekar? Javisst! :) Skickar en översiktsbild. Det är uppstartat i nu lördags, så inredningen ska fixas till (inte det vackraste nu). Ska ha i några stenar och ändra på rötterna. Långt i från klar på den fronten. Inväntar även en heltäckande ljusramp, bara tillfällig armatur just nu.
Flykt Detaljbild av cichlorna i "grottan". Man ser dom knappt. Här får man även en ganska bra uppfattning om djupet jag ändå har kvar, efter monteringen av BTN. :)
Micke-Jarhl FlyktDetaljbild av cichlorna i "grottan". Man ser dom knappt. Här får man även en ganska bra uppfattning om djupet jag ändå har kvar, efter monteringen av BTN. :) Najs!! Jäkligt fint Flykt ...Bara att gratulera=) gillar den öppna lösningen i mitten med bara det fina grenverket från bakgrunden .....skitsnyggt:)