Mattilohela
min elakaste fisk är en Champsochromis caeruleus nr:1 allafall sedan är det kamp om andra platsen allafall
ChristianAlfredsson
Tyrannochromis macrostoma. Den äter mbuna upp till ca 6-7 cm.
Mike_Noren
Jag sätter 5:- på att vinnaren i den här tråden blir nån psyksjuk petfish-Citrinellum. Det brukar bli så.
daniel60
Mike_NorenJag sätter 5:- på att vinnaren i den här tråden blir nån psyksjuk petfish-Citrinellum. Det brukar bli så.
Fast kanske inte när tråden ligger i "Afrikanska ciklider". ;)
fs7210
jag tycker min ena hanne av Lamprologus ocellatus är en riktig mobbare!
han är inte så stor men ELAK.
Mattilohela
jag har ju min Tyrannochromis nigriventer men det är inte så stor änn så kanske blir mera elakare när ahn blir större
Dimidiochromis strigatus är ganska tuff den också när han leker men annars är den lungn
Champsochromis caeruleus min hane är ca 30cm mot dom andra som är under 20cm så det är lätt match för han dom andra fiskarna som är minder änn han är ;)
specmats
Melanochromis Auratus, rent generellt aggro men en del,ovanligt, hannar är helt olämpliga som akvariefisk pga att dom dödar...och snabbt går det, har tyvärr haft en sån erfarenhet ganska nyligen-men som sagt ganska ovanligt med en sådan individ
Sacrium
Kör bara "vanliga" mbunas, men av nån anledning så är alla hanar riktigt elaka.
Lombardoi, Crabro och Auratus har tagit livet av varandra sedan starten så nu
ska dom splittras.
Tony
C. caeruleus anser jag vara en av de snällare "bjässarna". Tyrannochromis nigriventer innehar 1:a plats som dår-fisk här.
Pastorn58
det måste vara min blackmolly ;)
imported
Hej!
Hej!
I vårt garage har jag en vithaj som lystrar till namnet Charlie den är just nu 4 meter lång men blir längre äter fläskkotletter etc,Mvh Ann-Mari:)
Bright_Blue
Har haft lite psykopater genom åren här är några: BB zebra, röd zebra och LOMBARDOI måste jag nog påstå som värst. Det här med att troffar slår ihjäl varandra verkar vara en myt för mig då det aldrig hänt, ganska snälla fiskar som får lite småryck ibland men för det mesta harmoniska.
Acca
Mina afrikaner är snälla så jag måste säga att det elakaste jag HAR är Leoparddanio. De tog effektivt död på 6 Black Molly (sekundära infektioner) genom att massakrera deras fenor.
Rasmus-Pedersen
Min elakaste fisk mot andra fiskar i karet är min Altolamprologus compressiceps-hane, men den som är elakast mot mig är min brevishane...:P
Wilhelm
Nu kan jag inte vara med i denna tråd , eftersom det gäller afrikanska firrar och jag inte har malawi f.n.
Men på 70-talet hade jag Pseudotropheus elongatus och den var den elakaste malawin jag nånsin haft.
wracker
bytte till mig ett VF fullvuxet par Met. Aurora för några månader sedan, hannen där var jäkla aggro. hade en rätt dominant moorii som gick där sen tidigare samt några mindre comprecisseps men aurora hannen satt alla på plats. funderade ett tag på att byta bort det igen men då såg jag att honan tugga, flytta henne efter ca en veckas tuggande i karet, hon gick i eget kar och spottade 2½ vecka senare, hon gick kvar yttligare en vecka i yngelkaret och fick äta upp sig lite sen flyttade jag tillbaka henne i samband med vattenbytet. hannen gick loss på en gång och mer eller mindre slaktade honan.. morgonen efter var det bara skelett kvar och hannen syntes inte till. efter att knappt sätt honom på öppen yta i karet(inte ens vid matning) på en vecka så plockade jag upp honom å avliva..
nu börjar yngelkullen närma sig försäljningsstl så snart är det väl inte elakaste firren jag har.
matereo
Psycopatus brutalis... utan tvivel!":D
PatrikMalmo
Första platsen är delad mellan Neolamprologus speciosus och Lepidiolamprologus hequi. Speciosusen har samma humör som många andra snäcklekare, och lite till. Hittills den mest aggro snäckis jag haft. Hequin är inte särdeles stor egentligen, ca 10 cm, men spöar allt som kommer i vägen. Räcker inte enbart med att spöa dem heller, det ska skadas liksom. Med sådana tänder som de har så blir det kanske så. Det verkliga hatobjekten är Jullar. Han bet av sjärten på en "Kipili" tidigare, och det sista hysset var att klippa överläppen på en transcriptus.
Hilsen,
P
tege
Kanske fel sorts fisk i den här tråden men i alla fall ett kul sätt att vara aggro på.
För många år sen provade jag ett tag med saltvatten i ett par burkar, hade en anemon och ett gäng clownfiskar i en typ 200 liters tank. När det var dax för rengöring och man råkade sticka ner armen då anföll en av clownfiskarna, han bet och hackade på underarmen och av nån anledning hittade han alltid dit där skinnet är som tunnast. Liten ettrig fisk borde vara helt ofarlig, men skulle man göra förändringar i karet slutade det med att håven åkte i så han höll sig undan.
:(!Det kallar jag att vara aggro:(!
ozric
1. Eretmodus Cyanostictus. -På håret en akvariefisk!
2. Tropheus sp Red "Red Kachese". -Hårdaste troffen Jag har skådat!