Micke-Jarhl Johanhärliga bilder micke, kan du inte ta ett helkars kort? så man får se hur hela ser ut, vet att du hade det innan nånstans men vore kul igen :) har inga nya helkar bilder ska se vad jag kan göra ikväll,Det var ganska kul och ta lite bilder på firrana igen så det blir nog några till ikväll...;)
jinnarparen Gäspande umbrifera. Fortfarande händer inte så mycket mer på umbriferafronten. Skall försöka få en bild på när honan tänder till ordentligt, hon blir då nästan helvit. Endast främre delen av ryggfenan, bukfenorna, ögonen och två fläckar på sidorna är svarta - mycket effektfullt!! Funderar på om jag skall flytta över paret till det stora karet så att de får gå där istället. Majoriteten av invånarna i det stora skickas iväg nästa vecka och övriga flyttas till annat kar.
JockeB LaeskAsså micke dina texas /carpinte eller va de nu är?! Gah va snygga! Carpinte "Escondido";)
Micke-Jarhl LaeskAsså micke dina texas /carpinte eller va de nu är?! Gah va snygga! Håller med dig leasken dom är inte så dumma,dom har bara lite svårt att hävda sig i mitt kar ska prova lyfta ur dom till 300l baljan där dom får gå själva .
Johan Fd micke jarhls argentea. han bara ta några bilder innan battet dog. jädrar va de fladdrar runt i karet. vart lite knepigt att få till en bra bild, så denna får duga tills dess. man ser inte riktigt lystern i dem i bilden :(
Micke-Jarhl BeastVackert Micke, alltid lika imponerande att se stora fiskar leka.. tyvärr går dom nog snart in i pensionering bara lösa skott från hanen iår detta var 3:e gången det möglar omgående men dom är fina ståtliga ändå:)
JockeB Ove PlanstedtNågra nytagna bilder. Vackert Ove!! Hur stora är dina Fenestrata respektive Regani nu?
Ove-Planstedt BeastVackert Ove!! Hur stora är dina Fenestrata respektive Regani nu? Tja hur stora kan dom vara, jag la en linjal mot framrutan och försökte mäta nyss. Och de är väl ca 15 cm +- 2cm.
Ove-Planstedt Ok här kommer ytterligare några bilder. 1. Vieja maculicauda 2. Vieja fenestrata "Catemaco" hane 3. Vieja fenestrata "Catemaco" hona 4. Cichlasoma pearsei
Ove-Planstedt Micke Jarhlnajs Ove trevliga bilder!! Tackar, alla bilderna är tagna utan blixt med ISO 1600 och 18-55 objektiv.