sha Nån som har nån efarenhet av lekrör...finns det nåt smart sätt att tillverka sådana. Eller nån som vet var de kan inhandlas...ska använda dem till att trigga malar till lek.... mvh staffan
Wilhelm Dessa brukar finnas i alla välsorterade akvarieaffärer. Grova bamburör duger oxå. Annars kolla på http://www.goc.se/forum/viewtopic.php?t=1039
Lutt du vanliga taktegel plattor duger utmärkt att kapa till....tegelrör är överskattat men det är iofs bra;) men testa www.goc.se som sagt:) för det finns alltid några malidioter
mek Eller dela på en vanlig lerkruka. Då får du 2 lekgrottor. Har du ancistrus, kan du istället borra upp bottenhålet i den och sätta den upp o ner.
Cissi nån som vet vad som händer med trolldeg och vatten? tänkte att man kunde göra en och lacka den, men det kanske inte går?
Mike_Noren Trolldeg innehåller väl en massa salt & grejor som ruttnar? Jag kollade förut, och det finns en massa special-leror som bränns i vanlig ugn. Det är leror med inblandning av plast, och sägs vara ogiftiga så man kan ha mat på dem. Tyvärr köpte jag aldrig någon, utan gjorde lekrör genom att dela och limma skifferplattor istället, och tyvärr kunde inte de butiker jag kontaktade garantera att sån här låg-bränd keramik tål konstant blöta eller är ogiftiga för fisk.
Hank Odlade framgångsrikt ancistrus i ett 60 liters med ett uppochnedvänt terrakottafat som jag hade huggt en öppning i :)