PfyrixVad jag förstått så är denna den nya kameran i SLR-serien Alpha som dom satsat hårt på nu.
Så objektiv verkar det finnas många av, men dom är ju inte direkt billiga om man ska köpa sony´s egna.
Är du Jinnarparen nöjd med dina sigma-objektiv?
Då de har humana priser för att just kunna testa lite utan att behöva äta tavelramar resten av månaden och de verkar ha många objektiv till just denna kameran. :)
Planen från början var dynax 7D men jag hann aldrig köpa den innan dom slutade så nu står man å kliar sig lite i skallen igen.. Kul funderingar är det ju... :D
Budgeten.. tja taket går nog vid 15´000 (för "hela paketet" , då jag i dagsläget inte har något som passar så allt måste köpas in :P )
Sony's objektiv är svindyra i det prisläget som de befinner sig i nu. En hel del av dem är KM-objektiv med ny logga fast till ett högre pris. Skall Sony kunna vinna marknadsandelar så måste de sänka priserna. Vi får hoppas att det blir ändring nu när de drar igång sin storsatsning på dslr-marknaden.
De Sigma-objektiv som jag har är jag nöjd med.
Har sett på nätet att man kan få ett A100-paket med hus och 2 objektiv för 10' och det får väl räknas som prisvärt.
Att det har blivit just Sigma är väl bara för att jag har fått tag på dem begagnat.
Tamron's objektiv är också värda en undersökning.
Har en Tamronzoom 200-400 som jag ville byta ut. Fick tag på ett Sigma fast 400mm. Tamronen slog Sigman med hästlängder vad det gällde skärpa och bildkvalité.
Normalt så är ett fast objektiv skarpare än en zoom.
Drömmen är förstås att få inhandla de dyrare sonyobjektiven, fast att ge 70' för ett 300/2.8 är nog att ta i för mycket för min del.
Har man tur så kan man hitta begagnade, äldre KM.objektiv till bra priser och dessa har mycket bra kvalité. Hiitade själv ett 70-300, den s.k. "big beercan". Det är gammalt, det väger en hel del, men det blir kanonbilder med det!!...och anti-skaken är inbyggd i kameran!!!