drenner
nu har jag fått beslutsångest, det känns som om mitt 160l kar inte kommer räcka till i längden för malawi så därför började jag fundera på tanganyika lite, men sen så funderade jag lite på VA så därför undrar jag vad ni tycker, vattnet håller ph 7,0-7,2 och dh ca 10 direkt ur kranen....
Rasmus-Pedersen
Klart att du ska ha tanganyika! ;) Häll bara i lite bikarbonat vid varje vattenbyte.
drenner
visste att ngn skulle säga så;) , ngn mer som har en lr flera åsikter om mitt fall av beslutsångest?
Wilhelm
Fixa 2 akvarier till, så är problemet löst!
drenner
det blir faktiskt bara ett till:P ;) , joo jag har ju funderat på att ha tanganyika i mitt 112l o nåt annat i mitt 160l kar så det stora problemet är väl egentligen att jag inte blir av med invånarna i 112l karet:(! :´( :-|
Yonaz
Det beror lite på vad du gillar för typ av fisk.
VA = Monstermöjligheter typ fengäddor, fjärilsfisk, synodontis mm. Bra möjligheter att blanda fisk i alla nivåer i karet.
Tanganyika = Roligt beteende både lek och revir.
Malawi = Färgranna fiskar.
Har haft alla sorter själv och måste säga att VA och Tanganyika är klart roligast i längden. Jag skulle satsat på dessa två biotoper!
drenner
ok, 112l har jag tänkt typ multisar lr nåt annat från tanganyika, 160 vill jag gjärna kunna behålla mina palletter, går det bra att ha fengeddor i 160l?!:o