BarracudanMin erfarenhet är att det går att ha Frontosa ihop med mindre fisk om de får växa upp tilldammans. Då ser de inte på dom som mat. Släppa i ny fisk är dock kört.
Tropheus är ju växtätare och frontosa rovfisk. leder förr eller senare till buken på troffarna.
Själv har jag delfinciklider och Altolamprologus coppressipseps, lelleupi. Inga växtätare alltså.
Finns en hel del varianter att få tag på. Alla har sin tjusning, själv har jag Zaire blue kitumba.
ja det med maten är inget problem, jag matar alla mina fiskar med räkmix, 10 kilo räkor 5kilo ärtor lite astaxantin plus lite gelatin.
så det här att det med att troffar ska mer grönt, eller rovmalawi ska ha mer protein det ger jag inte ett dyft för.
som sagt var, jag har matat mina fiskar med samma räkmix i 15 år i rätt så stor skala utan större problem,jag kan ju bara nämna några arter som jag har för tillfälligt jag har diskus, sandlekare, troffar, mbunas, auloncara,haplisar, lehtrinops, frontosar, jullar, lamproguliner,viktoria,ancistrus och alla matar jag med samma räkmix.mvh janne