endymion Jahå gissa cikliden har ju varit populärt så nu testar jag ett barnprogramsgrepp. Alltså gissa ciklidbajset. Ledtråden är att det inte är en dvärgciklid.
tropfrog Jag vill inte ta ordet nerd i min mun, men nu har du nog slagit rekord. Ciklidbajs på en tumstock slår nog allt jag tidigare sett på ett forum :) För att späda på nerdigheterna så börjar jag med att gissa på citrinellum. MVH Magnus
Ulrica Halvtuggad chokladkola? :D Underbar tråd! Bästa foruminlägget alla kategorier på länge! Jag älskar "gissa bajset"! Jag och min son leker det jämt när vi är i skog och mark! :I
StefanL Astaxanthinberikad kola som du släppt ned av misstag till Chokladcikliderna...försöker du få snabbare solbränna?;)
Rauken endymionJahå gissa cikliden har ju varit populärt så nu testar jag ett barnprogramsgrepp. Alltså gissa ciklidbajset. Ledtråden är att det inte är en dvärgciklid. Gissar på att det varit en dvärgciklid:´(
Ola-Svensson Eftersom att det inte ser sa nedbrutet ut sa gissar jag pa en rovciklid. Vad ar det firren har atit? Om det ar en rovciklid sa ar det nog inte rakmix eftersom att det inte ar gront.
endymion Ja många gissningarna pekar åt rätt håll. Men arten har ingen nämnt än. Fisken har ätit småfisk och räkmix. Men diskusbajs är fel..... skulle vilja se den diskusen.
Wilhelm Har du den fisken i nåt av dina akvarier? Är det månne Paratilapia polleni som gör såna korvar?
endymion Japp då har vi fått rätt svar :) Det är en Paratilapia Polleni som bajsat, han är ca 25 cm. Å ser ut så här.
Tony endymionJapp då har vi fått rätt svar :) Det är en Paratilapia Polleni som bajsat, han är ca 25 cm. Å ser ut så här. De va som f-n.. skall minsann undersöka mina och se om de presterar lika bra ;)
endymion TonyDe va som f-n.. skall minsann undersöka mina och se om de presterar lika bra ;) Ser fram emot foto :D
Alexander-Ylipaa endymion Men diskusbajs är fel..... skulle vilja se den diskusen. Välkommen till Luleå 8)