Itsa Nån viktoriakunnig som kan ge ett tips på vad detta är för en viktoria? Han gillar att skotta grus, om det kan vara nån ledtråd...
Gwendly Det ser ut som en Haplochromis sp. "All Red" ifran Lake Kyoga (dvs inte populationen ifran Lake Edward) Manga victoria ciklider ser ganska lika ut och om de har korsats ar det snudd pa omojligt att saja vilken det ar dock /end random disclaimer
Rasmus-Pedersen Jag är absolut ingen viktoriaciklidexpert, men jag tycker den liknar nån Pundamilia, kanske nyererei ( rättstavat?).
Robin RatzJag är absolut ingen viktoriaciklidexpert, men jag tycker den liknar nån Pundamilia, kanske nyererei ( rättstavat?). Det är det absolut inte. Är inte ens lika tycker jag. http://www.ciklidbladet.se/artregister/artreg_visa.asp?ID=190
Rasmus-Pedersen RobinDet är det absolut inte. Är inte ens lika tycker jag. http://www.ciklidbladet.se/artregister/artreg_visa.asp?ID=190 Jag tyckte den var lite lik mittenbilden, fast den här har mycket starkare färger. Men som sagt så är jag ingen expert.
Itsa Tackar för svaren! : ) "All red" (Kyoga) känns klockrent! Gjorde en snabbsökning på Google och hittade några beskrivningar och bilder som verkade vara mitt i prick! (Hur har jag kunnat missa det tidigare...?*-) ) "Håller gärna till bland växterna", "aktiv", "ständigt utfärgad..." Nu blir ju nästa steg att försöka skaffa honom en egen "fjälla" eller tre. Och, jag kan intyga att Viktorior ÄR tjusiga OCH roliga att ha att göra med! : )
Robin ItsaTackar för svaren! : ) "All red" (Kyoga) känns klockrent! Gjorde en snabbsökning på Google och hittade några beskrivningar och bilder som verkade vara mitt i prick! (Hur har jag kunnat missa det tidigare...?*-) ) "Håller gärna till bland växterna", "aktiv", "ständigt utfärgad..." Nu blir ju nästa steg att försöka skaffa honom en egen "fjälla" eller tre. Och, jag kan intyga att Viktorior ÄR tjusiga OCH roliga att ha att göra med! : ) Jävla snygg bild btw!!!
Danne_K svårt att svara på viktoria ciklider är verkligen en jungel utan dess like (att dom korsar sig lätt gör ju inte saken bättre). men Haplochromis sp all red tror jag kan vara ett hett tips.
imported Tämligen säker på att det är en "yellow belly" vilket ska vara Astatotilapia Aeneocolor. Detta är en fisk som kommer från tjeckien som många varit tveksamma emot. Om det är en som är köpt som yellow belly alltså. Möjligtvis en Lithochromis Rufus (Red Pseudonigricans) Men det är inte en "All red" och ingen av tidigare föreslagna arter iaf.
Decimus jag skulle lägga en peng på en överodlad Red head nyererei. förm med ngt annat i den med. men tyckte endå den vart finer.
imported Inte flameback eftersom det inte är blått i ryggfenan och INTE en Red Head, för det är totalt fel kroppsform och inte rätt sträck på kroppen.