Hank
LNTillgång och efterfrågan:)
Åk ner till Mattis och kolla om han har några så snygga VF som drd`s.
Menade inte att man måste ha VF. Finns väl odlade efter VF? (F1, F2 osv..) ;)
jarinen
Trevligt med en discustråd! schyssta bilder på finfina discus. Ni skapar ett discusbegär hos en CA fantast ju:).
Finns det ingen idag som odlar vildformer? Den dagen jag skaffar discus igen, och den kommer, då vill jag ha bruna och/eller gröna vildformer. Det verkar inte vara gjort i en handvändning, hur får man tag i sånt?
Mvh Jari
imported
Hej!
Hej!
Jarionen diskus är ciklidernas ciklid utan konkurrens jag har själv hållit diskus i 12 år och stortrivs med denna ciklid det går inte och beskriva en diskus med några få enkla ord den MÅSTE UPPLEVAS,Mvh Ann-Mari:)
imported
Hej!
Hej!
Jarinen kolla på Leasing eller Lagret en diskus av VF form är Tefe Green eller Heckel, Heckel är dock lite svårare att hålla man bör ha lite kunskap:) er men den är fin personligen är min favorit blan VF klart Tefe grön,mvh Ann-Mari
Tony
Är inte Santarem en vildform? Sådana hade jag själv förut, och de finns väl lite här och där att köpa? Grymt snygga hur som helst.
Leopoldi
jarinenTrevligt med en discustråd! schyssta bilder på finfina discus. Ni skapar ett discusbegär hos en CA fantast ju:).
Finns det ingen idag som odlar vildformer? Den dagen jag skaffar discus igen, och den kommer, då vill jag ha bruna och/eller gröna vildformer. Det verkar inte vara gjort i en handvändning, hur får man tag i sånt?
Mvh Jari
Om jag inte kommer ihåg fel odlar stenker på både alenquer och santarem
imported
Hej!
Hej!
För er som gillar diskus rekommenderar jag verkligen och gå in på
www.simontorp.se så ser ni reportaget från Stendkerdiskus där vilken anläggning dom har och den byggs just nu ut ännu mera.Den är förmodligen världens största,Mvh Ann-Mari:)
Alexander-Ylipaa
Lite heckelcross F1 ! VF heckel + någon röd turkos variant. Så lite vildblod har dessa :)
Alexander-Ylipaa
och lite egenodlad, cobalt/santarem, även dessa F1 hehe
Johan
kul med lite bilder =). alex du får väl måla botten rutan i nån färg som de flesta andra flatfisk fantaster gör :P
imported
Hej!
Hej!
Ska säga att denna s.k.flatfisk är akvaries konung,Mvh Ann-Mari:)
Alexander-Ylipaa
TonyÄr inte Santarem en vildform? Sådana hade jag själv förut, och de finns väl lite här och där att köpa? Grymt snygga hur som helst.
Appro på det, här har du ynglens moder. Santarem. Som det ser ut nu kommer ynglen ärva denna färg.
imported
Hej!
Hej!
Mina skönheter komemr snart upp dom är otroligt snygga men:) som sagt också köpta hos Mattias,Mvh Ann-Mari
imported
Hej!
Hej!
Får mina heckel snart/Ann-Mari
drd
Så här ska en Blue Diamond diskus se ut !
drd
Då får vi hoppas du kan posta bilder som min heckel här sedan ann marie ;)
Lycka till :D
imported
Hej!
Hej!
Nja Mattias det kan jag nog men du vet jag är inte medlem nu i ciklid.se vilket gör att jag inte får lägga upp några bilder,är medlem i en tysk diskusförening,men du ska nog få se dom på ett eller annat sätt, Mvh Ann-Mari:)
cfakvarielagret
Hur mycket har du mixtrat med färgerna ?
drd
Inte nåt speciellt Christer faktiskt, den är rätt obehandlad sånär på lite extra skärpa ;)
Vingen
Kvack!!! den var för j*ligt fint!!!