TonyJanne, nu får du väl försöka vara liiiiite positiv?
Den största anledningen till att man kanske inte får lika bra betalt i gbg som i övriga sverige beror på de extremt låga priserna som butikerna tar UT för fisken. Om de säljer rödzebra och golden för 39:- är det ju solklart att de inte kan ge 25kr till odlaren.
Frågan är vem som gnäller mest, den som säljer billigt eller den som köper billigt?
Och åter till ursprungsfrågan, Cyrtocara moorii är åtminstone i gbg-trakten kraftigt "överodlad" vilket i sin tur leder till att det odlas mer än det finns efterfrågan på. Det leder ju direkt till att butikerna kan gotta sig åt att välja att köpa från den som säljer billigast. Marknaden styr i vanlig ordning, så kila iväg till din lokala butik och sälj fisken.
ja tony man kan nog tyvärr inte vara så positiv över den så kallade marknaden i göteborg, ja visst det var lite negativt att skriva så som jag skrev, men och andra sidan så är det faktiskt en sanning, för att i göteborg så fungerar det så.
och det vet du lika väl som jag.
den här debatten har vi fört på forumet många gånger innan, men det är kanske dags igen.
för att det är ju så att jag har slutat odla nu så jag har ju inget på att vinna eller förlora på det.
så jag slipper sådana uttalande att det är bättre att jag sluta att odla, än att jag gnäller för min sjuka ko.
och framförallt hur den så kallade marknaden fungerar i göteborg det kan jag gärna berätta om ni är intresserade, för att jag har faktiskt 20 års erfarenhet av den.mvh malawijanne