RaukenUtmärkt Nüddlah, här finns helt klart material att publisera i CB...
En liten fråga: Ser på bilderna att du placerat gavlarna ca. 5 mm in på bottenglaset. Varför? Är det för att kunna lägga på en silikonrand på utsidan också och därmed förstärka fogarna ytterligare?
Ja du är uppmärksam Rauken. Det var precis så jag tänkte eftersom jag bara hade 4mm glas på kortsidorna och skulle få en liten limyta, så det var ett strategisk drag ut 2 aspekter. Dels för att få mer limyta och en extra säkerthet att det inte läcker på baksidan. Och dels för att jag tänkte skjuta in dom en hel centimeter först och sen limma dit en cm tjock frigolit på sidorna som behåller värmen i akvariet bättre. Det där akvariet om det nu funkar ska jag nog bygga in lite snyggt så att man bara ser det rakt framifrån. Glaset på långsidorna är klara men dom på kortsidorna är svagt gröntintade vilket inte är så snyggt så jag tänkte dölja dom bakom en tunn frigolit på utsidan och göra någon snygg bagrund på insidan sen, eller i allafall försöka. I såfall skriver jag en artikel om det med.
Anledningen till att min instruktion inte blev så bra vara för att jag från början skrev den utan bilder som referat och sen när jag placerade in bilder så la jag till lite text och upprepningar osystematiskt. När jag brukar skriva så använder jag mindmap först och får allt mycket mer strukturerat så det blir eventuellt att jag skriver om det. Och om det blir nåt aktuellt till en tidningsartikel så ska jag definitivt skriva om och korta ner och låta bilderna tala mer för sig. Då fixar jag det i word i såfall.
Mvh. Niklas