NüddlahKlart jag kan göra det, men det står inte i guiden och jag rekommenderar inte det någonstans heller så det är rätt irrelevant och jag har inte lurat i någon det för att jag själv testat det. Jag refererat till en tabell i glaslimningsguiden som kommer från en glasfirma.
Svar: 4mm gavlar, 6mm botten och långsidor, 4mm x50mm remsor som förstärkning längs långsidorna, 4x50mm som fröstärkning längs gavlarna upptill, 4x80mm som mittstag sen.
glömde höjden, det är 485mm till förstärkningarna på längden på insidan. längen är 1000mm +/- 2mm
Mvh. Niklas
nej det står inte i guiden men bilderna talar för sig själva, jag tycker att 4mm är alldeles för tunt, och framförallt om man nu är som nybörjare på att limma akvarier så ska man i stället gå upp i glasstorlek, därav mitt påstående att det kommer bli mycket vattenläckor om man följer dina instruktioner, och jag tycker även att 6mm i botten på ett akvarium som är ca 49 cm högt, det är också väl snålt tilltaget, om man nu som nubörjare ska följa dina instruktioner.mvh janne