Mikael-W Det ser vi fram emot =) Det är ju svårt att hålla sig. Så här den första dagen på det nya året kan man ana sig till lite blått på sidorna, och lite gult på fenspetsarna. (Men, det kommer mera. Hoppas jag.)
Mikael-W Hej Tre veckor har gått. Man kan ana sig till lite mörkt i fenorna nu. Katten vilken bråkstake, jagar hela tiden. Att han orkar. Och då ska vi komma ihåg att det handlar om ungfisk. Och vad svårt det är att fota. Får inga skarpa bilder. I synnerhet inte med 60 mm makrot. Denna är tagen med 70-200 telezoomen.
THORLEIF U--KRR8Riew Har også lidt Foai på opvoksning...Sibwesa!Har før haft Moliro-modellen i fuldvoksen stand,men de var alt for store til mit akvarie(generelt er akvarierne rundt omkring for små til sådanne)Så må se hvad jeg ender med...
nicson Upp med videosnutten nu Mikael! Här har jag lyckats samla min grupp om fyra Cyatopharynx f "Resha" på en bild då de för en gångs skull står så stilla att bilden blir ok. Hannen som bara visar huvudet är den enda med tillstymmelse till färg, men inte hade ni ramlat av stolen om han simmat fram en decimeter heller. Ärligt talat äter de mysis så det knakar kombinerat med torrfoder (och rackarns vad de skiter), de dominerar karet och har stora sandytor men det händer inget med utfärgning/lek. Mitt tålamod är inte obegränsat...:S En bild också på hur bästa hanen såg ut då gruppen var ny för ett halvår sedan. Dålig skärpa men färgen syns alla fall.
Mikael-W Försökte faktiskt. Det blev bara oskarpt (gammal Canon Powershot G3). Får väl vänta tills jag uppdaterar kameran. Förresten har firrarna lugnat ner sig nu. Ingen aning om vad det fenomenet beror på. Kanske killen bara kom i puberteten just då.
DaRe ... fyra Cyatopharynx f "Resha".... Vad är det för några? Cyathopharynx foae från fångstplatsen Resha?
Mikael-W Nu har det gått ytterligare en månad. Igår, efter veckoslutets vattenbyte, lade alfahannen på ett nytt lager färg. Trevligt och ett klart steg framåt, men han är ju långt ifrån utfärgad ännu.
Mikael-W Det har gått ca tre veckor sedan förra bilden. Igår hade hannarna igen beslutat sig för att det var dags att lägga på ett lager färg till. Konstigt detta, att färgutvecklingen inte är glidande, utan sker i tydliga stötar. Och en annan intressant sak är att det inte är bara alfa som är grann, utan alla tre hannarna ser ungefär lika bra ut. Videosnutten är tagen med min (gamla) telefon, inget vidare tekniskt, men man ser ju färgerna. 5k76SiKotvI
maltandis Ophtalmotilapia ventralis Kalambo En uppkäftig kille som spöar mina petrochromisar. foto Johan Gustafsson
Suma Det finns ingen demilitäriserad zon mellan de 2 reviren men gränsen respekteras från båda håll...f.n... PPPFRT1aDq4
Suma Enantiopus melanogenys Utinta Enantiopus melanogenys Utinta... 02AvMStN_NA Relativt biotopriktigt beteende, dock utan näbb...se 1.40 in i filmen aUykCGDyMFs
Carliz Enantiopus melanogenys Utinta... 02AvMStN_NA Relativt biotopriktigt beteende, dock utan näbb...se 1.40 in i filmen aUykCGDyMFs coola filmer :)