Bright_Blue Gutt, har kigoma själv som började färga om riktigt igårkväll i lokalen ska bli intressant om de blir så här: http://www.aiconline.it/spaziosoci/foto/tanganica/images/Cyathopharynx%20foai%20Kigoma.jpg Det är du som är Cheddo va? isf snackade jag med dig i Nol i höstas lite.
Bright_Blue Ja det var jag, fick ta saken i egna händer då det var fullt i affären med kunder :) Snyggt Andreas.
leffe olaJJa, det är han, jag snackade just med honom...och JA det svider som F-N... :-( Kan inte vara lätt att gå omkring och bära på det "oket". För övrigt tycker jag du har hittat ett osedvanligt passande "ordspråk" till din profil.
olaJ leffeKan inte vara lätt att gå omkring och bära på det "oket". För övrigt tycker jag du har hittat ett osedvanligt passande "ordspråk" till din profil. Jag får leva med det.......och ja, det är ett fantastiskt bra ordspråk
Falkoping-Andreas tog en ok amatör bild med min fick kamera idag. fisken är en xenotilapia flavipinnis (royal kekese)
olaJ SpeedcatHur går det där hemma för dig ola?? Kör du bara hårt på malarna tro?? Det rullar på med sandisarna fortfarande, men det är mer och mer malar, det börjar bli en del yngel på L-malarna nu faktiskt, kul som tusan.
jonre723 SpeedcatEn snygg kille!! Jag har varit och tittat på Cheddos skönheter idag. Jag är otroooligt imponerad. :) Hoppas det gick bra med inkoppningen av de nya godbitarna..
jonre723 Mm, kul. Det var riktigt häftigt att se så många foai-hanar hålla revir bredvid varandra. :)
HenrikV Härligt med sandlekartråd. Kom igen nu. Posta fler bilder, så att jag vet vilken sort jag ska satsa på. Ni som odlar och säljer får gärna vara aktiva. Ska konvertera ett 310L Malawi till Tanganyika om ca 2 veckor. (Om nu allt går som planerat*-) )
HenrikV Bumpar upp tråden lite. Tycker att det borde finnas fler som gillar sanlekare/featherfins. Hittils har det bara varit 3 personer som har lagt in foto. Jag kräver inte att denna tråd ska ha samma aktivitet som troffetråden (+980 inlägg just nu) men lite mer sandlekare tack... Kom igen nu, ALLA bilder och diskussionsämnen om sanlekare/featherfins är välkomna.
HenrikV Jag livar upp lite med en foderfråga: Jag antar att dom flesta ger räkmix till sina sandlekare, men vad säger ni om cyclops? Jag visste inte att dessa små varelser skulle vara som damm som singlar ner på botten. Fast det verkar ju å andra sidan som perfekt foder för fiskar som silar allt möjligt smått och gott ur sanden. Vad tycker ni? Någon som kör med cyclops???
Speedcat Jag matar mycket med cyklops gärna 2 ggr om dagen.. Cyprisarna och xenotilaperna älskar det.. Mata gärna det ihop med vuxen artemia och räkmix...
HenrikV Artemia känns så bökigt. Har dock ej provat någonsin.:I vad sägs om "bachflokrebs" (med reservation för stavningen) från Hornbach? eller är dom för stora?