specmats Jag köpte 2+2 Kilesa och 1+3 O. Boops. I söndags i går åt alla och mådde bra men i morse när jag kolla så var en Kilesa sten död. Den hade inga ytliga märken. Kan de bara dö knall och fall av stress eller något? //Peter det låter märkligt men kanske är det som du skriver stress-chock som är orsaken, har läst att Kilesa beteendemässigt är ganska lik Ochrogenys men mina har inte visat upp nått nervöst stressartat sätt än så länge.
cichlids4fun Då gör vi ett lekförsök till Enantiopus melanogenys Utinta 42446 42445 42444 42447 de där bilderna väcker habegär, måste nog till nol snart:D
specmats härliga bilder:) Dom är precis som mina extremt vackra när de trycker på med färg, även om Ochrogenys är mer blygsam i färgen i jämförelse med Melanogenys
Banderad Då gör vi ett lekförsök till Enantiopus melanogenys Utinta] Hysteriskt snygga fiskar. Väcker endel habejär här med :) /Jocke
maltandis Då gör vi ett lekförsök till Enantiopus melanogenys Utinta Grymt snygga fiskar du har Mats, jag vet att jag inte har plats för något mer just nu (så dina bilder blir bra så länge) /Jocke
Suma De Utintorna som går i Nol är väldigt,väldigt bleka jämfört med de färger de får efter lite inskolning i färglära här hemma i Tuve. (Var på vippen att jag ångrade mig att jag inte slog till på Kilesa istället )...Men somsagt, att välja fisk med hjälp av färgkarta är samma som att leta fru med pinuppkalender, till syvende och sist är det beteendet som låser en framför rutan.Och då, då förstår man att tråden här slår ihop Sandlekare/Fjäderfenorna vilkas sprättande och krumbuktande för vissa av oss är helt oemotståeligt.
56ovwal De Utintorna som går i Nol är väldigt,väldigt bleka jämfört med de färger de får efter lite inskolning i färglära här hemma i Tuve. (Var på vippen att jag ångrade mig att jag inte slog till på Kilesa istället )...Men somsagt, att välja fisk med hjälp av färgkarta är samma som att leta fru med pinuppkalender, till syvende och sist är det beteendet som låser en framför rutan.Och då, då förstår man att tråden här slår ihop Sandlekare/Fjäderfenorna vilkas sprättande och krumbuktande för vissa av oss är helt oemotståeligt. Amen!
Mikael-W Hej Ytterligare tio månader har gått (se inlägg 375), och mina Magara har lagt på lite mer färg. Kasst telefonfoto (men ni ser färgerna ju). Men man får ju lägga upp sämre bilder också, ingen hög tröskel här.
Mikael-W Oj vilka svarta fenor, är det lekfärger eller ser den ut så hela tiden? Mest hela tiden. De är bara 1 år gamla, så de ska väl inte leka ännu på länge (hoppas jag), utan växa och få mer färger.
Mikael-W Ett par bilder, nu tagna med kameran för omväxlings skull. Det börjar se lite lovande ut, kanske.
Repen1 Grymt snygga sillar det där Mikael. Synd att du bor så långt bort, letar just efter yngel av "magara" visserligen är jag ofta i Hangö men svårt att ha med fisk på flyget. Mille