maltandis En snygg O ventralis En hane, jag har 2+3, de går med Tropheus moorii Kalambo och Eretmodus marksmithi Kigoma.
maltandis Snygg! Men vad är det för variant? Köpte den av Ola Johannesson för ca två år sen, då hade han fått den som Orange Zaire. Tänkte att jag skulle lägga ut den på några forum för att få rätt namn på den, vill gärna ha fångstplats (lite mer än Zaire). De svarta i fenorna går ibland i gult. /J
56ovwal OK, då vet jag! Både han och jag köpte några hos Mal-Ta-Vi för en massa år sedan, vill jag minnas. Han lyckades bättre än jag då tydligen ;-) Exakt fångstplats fick vi ingen, men det går nog luska ut rätt område iallafall.
Suma Köpte den av Ola Johannesson för ca två år sen, då hade han fått den som Orange Zaire. Tänkte att jag skulle lägga ut den på några forum för att få rätt namn på den, vill gärna ha fångstplats (lite mer än Zaire). De svarta i fenorna går ibland i gult. /J Dev är tuffa Ventralisarna.. Har du kollat om du hittar den i Sigfrieds Looses Fedenmaulbruter..boken?
maltandis Dev är tuffa Ventralisarna.. Har du kollat om du hittar den i Sigfrieds Looses Fedenmaulbruter..boken? Ophthalmotilapia ventralis Moba (orange fin) tror jag att det är. Ibland ser den ut som en Mtoto eller Kalubamba.
Suma Ophtalmotilapia ventralis Moba (orange fin) tror jag att det är. Ibland ser den ut som en Mtoto eller Kalubamba. Jag har några som jag köpte som Moba..men trodde var Mtoto första...tiden...
maltandis Snygg, är den också gulaktig i fenorna ibland? Det är lättare att bestämma fångstplats på många andra fiskar, ventralisarna är lite luriga. Den här har vi också hemma, går med petrochromisarna i 960liters Ophthalmotilapia ventralis Kalambo
Suma Snygg, är den också gulaktig i fenorna ibland? Det är lättare att bestämma fångstplats på många andra fiskar, ventralisarna är lite luriga. Den här har vi också hemma, går med petrochromisarna i 960liters Ophtalmotilapia ventralis Kalambo Ja den går lite i gult ibland men mer när den var yngre...inbillar mig att de slår lite gulare ju längre söderut de går...Kalambon var en färgglad rackare, rena colourTV när man jfr med de svart-vita.
Anders-i-Askim Sandsilare Xenotilapia bathyphilus Lustig firre det här. :o Jag har aldrig sett varken hanar eller honor strida utan den med bäst dagsform får honornas uppmärksamhet.
DaRe Anders i Xenotilapia bathyphilus Lustig firre det här. :o Jag har aldrig sett varken hanar eller honor strida utan den med bäst dagsform får honornas uppmärksamhet. Asgrymma Xenotilapia bathyphila !! Kan du maila mig foton på hane och hona!! vet du fångstplats?
Anders-i-Askim Asgrymma Xenotilapia bathyphila !! Kan du maila mig foton på hane och hona!! vet du fångstplats? Fångstplatsen är Isanga och fisken kallas med tanke på de blå läpparna "blue lips Isanga" Visst kommer det bilder, vilket format vill du ha dessa? Jag är inte könsneutral när jag fotar så jag får plåta lite honbilder snart. ;)
DaRe Sv: Tanganyika sandlekare/Featherfins Så stora som möjligt så kan jag klippa dem vid behov. Mail är nog bra?
Bright_Blue Vad tycker ni är bästa mat för sandciklider? Ger mins nls och lite flingfoder och tycker det funkar bra! Fina fiskar för övrigt!!!!!
Repen1 Bästa maten vet jag inte, men jag ger mina "cyclops.daphnier o räkmix" o mina är galna i det. den maten som mest uppskattas av mina fiskar, o då gäller det alla mina Ta "troffar, sandsillar" är "cyclops" det får dom varje dag, o dom flesta är uppfödda på det. Mille