Byttorp
Jo lite gröna i fejjan var dom allt, men det var nog inget mot hur jag själv såg ut vid ankomsten till akvarieleacing på lördagen ;). Stort tack också till Bromma Zoo för att jag kunde packa om dom där innan avresa ner till Borås.
deelay
Här kommer en enkel bild på ett av mina senaste tillskott ;)
Jasså va det så dom såg ut =)
deelay
C. macrops tanzania
Lite extra blå på pannan av actinicröret =) Ilska små rackare men ganska roliga att titta på.
Sista bilden är ett ungdjur av en Ophthalmotilapia nasuta (Kachese)
deelay
En efterfårgad nosbild på en ung nasuta och en bild på en ung C. furcifer nyanza lac, vad det nu är för variant... har försökt hitta något om den men itne lyckats så just nyanza lac kanske inte är det riktiga namnet på den?
Cutekid
Kalasbra bilder som vanligt .. jag gillar macrops bilderna skarpt!!!
HenrikV
Man ser ju en fin början på en nos iaf...
Vore kul om du kunde posta bilder på fiskarna när dom (och nosen) vuxit. Man lider direkt inte av att se på dina foton...;)
chriber
Hej,
Snygga bilder, på snygga firrar. Ang Nyanza lac så är det en plats i södra Burundi. Foai-varianten där skall se ut som den som finns i Kigoma på Tanzaniasidan.
mvh,
Christer
Cutekid
En efterfårgad nosbild på en ung nasuta och en bild på en ung C. furcifer nyanza lac, vad det nu är för variant... har försökt hitta något om den men itne lyckats så just nyanza lac kanske inte är det riktiga namnet på den?
Så här kommer den att se ut:
http://www.geocities.jp/masupyon2000/cyatho.jpg
http://burnel.club.fr/Tanga/cyatho.jpg
Mvh
deelay
Hej,
Snygga bilder, på snygga firrar. Ang Nyanza lac så är det en plats i södra Burundi. Foai-varianten där skall se ut som den som finns i Kigoma på Tanzaniasidan.
mvh,
Christer
danke schöööön =)
[/quote
]Så här kommer den att se ut:
http://www.geocities.jp/masupyon2000/cyatho.jpg
http://burnel.club.fr/Tanga/cyatho.jpg
Mvh
herregud... blir den så då kommer jag nog kasta ut troffarna så dom får leka senare... kanske hämta den sista hanen med ifall nått händer... den va riktigt snygg den.
PatrikMalmo
Deelay,
nu ryker Malawisarna, var så säker - landar man i featherfinsträsket är det svårt att ta sig ut! ;) furcifer och foi är de firrar jag tycker allra mest förtjänar titeln akvariets konung. Finfina bilder annars, och det är helt rätt att Callochromis inte är särdeles snälla firrar. En av få sandciklider som är rätt hårdföra.
Hilsen,
P
deelay
Deelay,
nu ryker Malawisarna, var så säker
hehe i går kväll satt jag faktiskt och funderade på vilka burkar som var lämpliga för dom om man skulle köra flera sorter =)
jonre723
Hehe, ja om det är någon fisk som är akvariefiskarnas konung så är det väl Cyatopharynx? :) Det finns inga haplisar som är i närheten och mbunas kan man enkelt byta ut mot troffar. ;)
Mina foai börjar bli trångbodda så det ska bli gött när mitt 900l är igång. Undrar när man ska hinna ta tag i det...
deelay
jonre723
Har du bilder på dina sibwesa? vore skoj o se=)
jonre723
Du får komma och fota dem. :P Halembe/Sibwesa blir tokgröna. Klart spektakulära, men mina behöver växa på sig lite mer innan de färgar maximalt. Jag var och kollade på Cheddos för ett tag sedan med fyra stora hanar som höll revir bredvid varandra. Få saker i detta nördträsk är mäktigare. :D
Jeppe
Man lider direkt inte av att se på dina foton...;)
Jag lider oerhört av att se dessa kanonbilder, jag vill kunna fota så där grymt och jag vill ha de där fiskarna, allihopa! Har ju inte plats och får ett sånt ha-begär :P
deelay
jonre723
Jag ska ut i skogen och fota imorgon med Robin (så det kan dyka upp skumma bilder) så ser jag ditt hus så knackar jag på =)
Jeppe
Det är bara skaffa en kamera o börja nöta, det e skoj som fasiken.
deelay
Manglar på med mer furcifer bilder... idag kunde man se lite blå färg på kroppen, inte mycket men mer än igår iaf för då va han helt silver.
Bilderna e inte så knivskarpa för jag orkade inte dra på allt ljus(satt så skönt) så jag körde med kort slutartid typ 80 så det blir som det blir då.
PatrikMalmo
Deelay,
just, just, det blir fler featherfins tror jag... ;)
Även om de sista bilderna inte är knivskarpa så undrar jag om jag inte gillar dem snäppet bättre. När det inte är så fett ljus ser det mer naturligt ut.
Hilsen,
P
Falkoping-Andreas
C. macrops tanzania
Lite extra blå på pannan av actinicröret =) Ilska små rackare men ganska roliga att titta på.
Sista bilden är ett ungdjur av en Ophthalmotilapia nasuta (Kachese)
grymma bilder deelay!
deelay
Nu börjar nasutan få lite mer gult på kroppen men tyvärr har troffarna bitit av en av dom vita plupparna längst ut på bukfenan... dom får skärpa sig annars åker dom ut! =)