sendelbach Jag har ett litet stim av en slags malawi som jag inte vet vilken sort det är. Vilken sort är det?:^) (bilden längst upp) Och förresten är det sant att denna malawi (bilden i mitten) som jag har inte finns på bild i hela sverige (Det har iallafall jag hört) Är ryktet sant så verkar det här vara den enda bilden i sverige. Arten heter Pseudotropheus sp. zambia reef. och Vilken sorts cynotilapia är det här (bilden längst ner)
Bright_Blue Tja, översta går jag bet på. Har samma kroppsform som en pseudotropheus acei men färgen stämmer ju inte. Afran kan var en "edwardi cobue" eller "minos reef". Den är ju inte utfärgad på bilden så det är svårt att säga. Angående en din zebra så vet jag inget om den.
Bright_Blue Kroppsformen liknar en acei och även fryeri faktiskt. BB är det inte det ser du även på färgen och de små äggfläckarna på analfenen, BB har jag odlat i många år så den kan jag. Jag brukar vara het på att identifiera fisk (det säger jag inte för att skryta) men här vet jag ärligt talat inte. fler bilder kanske kan hjälpa.
palleh någon likhet med acei ser jag inte på den och färgen tycker jag smämmer rätt bra bara att den ser ganska matt.. lägger upp en bild på en liten bright blue som simmar i ett kar i min källare nu.
Fredman Bild 1, Ser ut som en korsning mellan någon aulonocara(det ser du på strimmorna i stjärtfenan samt formen på huvud/öga) och förmodligen någon ljusblå mbuna BB eller någon afra. 2.Är förmodligen en så kallad Korallzebra. 3.En cynotilapia afra troligen en "Edvardi"
sendelbach pallehTycker inte bilden högst uppp är i närheten av p.acei då kan det lika gärna vara en S.Fryeri Jag tror inte att det är s.fryeri eftersom det verkar som att dom inte blir större:o Och förresten så liknar den inte en fryeri ett dugg
tezz sendelbachJag tror inte att det är s.fryeri eftersom det verkar som att dom inte blir större:oHar du hittat zambia reef ?
classe sendelbachVad menar du?^o jaa är den blanda så klartmed korsning för den metria.mbenjii ?? med callianos?? eller hur dåå så gissa jag på det så den är roligt så klart..