RaukenSer riktigt läckert ut.
Verkar det räcka med de tre insugen?
Blir det troffar i det sen eller vad skall det befolkas med?
Tack så mycket, det värmer.
Det verkar räcka, om jag kör på de två pumparna med en kapacitet på ca 1.500 l/h är vattennivån ca 2 cm lägre bakom BTN, den skillnaden får jag ta.
Jag antar att jag får borra upp ett hål till om jag behöver köra pumparna på maximal kapacitet.
Vilka fiskar... det är den stora frågan. Jag är så tvehågsen att det inte liknar någonting.
Jag har fn tankar på tre alternativ:
1. 20 x Tropheus Duboisi
Kanske något för få, enligt expertisen lär det vara bättre med en än tätare besättning, jag stegrar mig något inför tanken på de stora och täta vattenbyten detta skulle medföra.
Jag kanske oroar mig alltför mycket men deras aggressivitet, bukvattensot och Tropheussjuka gör att jag är fundersam.
2. "Old School-Malawi"
Tillbaka till barndomens akvarium.
Näbbciklid (Labotropheus Trewavasae), Melanochromis Auratus (eller Pseudotropheus som de hette då) och malawizebra (Metriaclima Zebra).
Det jag inte är riktigt klar över här är hur många av varje sort och könsfördelningen, jag vill inte heller här överbefolka akvariet med täta vattenbyten som följd.
Jag vill inte heller ha en befolkning bestående av "mördarmaskiner".
3. Det snälla alternativet
Labidochromis Golden, Aulonocara Stuartgranti "german red" och Pseudotropheus Socolofi
Som sagt, jag är oerhört tvehågsen.