SacriumSunn O))) fattar jag inte grejen med. Minns att jag skulle skriva en recension för tidningen på något med dom. Fick ge upp eftersom det absolut inte sa mig nånting. Det var bara ett stort muller, bara ljud som kommer mot en.
Tacka vet jag när man får recensera Annihilator ;)
Hur var festivalen annars Ola? Välorganiserad?
Det var hur valorganiserat som helst och Krems var en av de trevligaste staderna jag varit i. Solen sken fran en klarbla himmel, det var 25 grader och luften lika frisk som pa alptopparna.
Jag har bara en skiva med Sunn O))) (Grim Robe Demos) och kan val saga att den ar intressantare an bra. Jag har hort att senare skivor ar bra mycket mer lattlyssnade. Live funkade de utmarkt. Det var morkt och otackt, nagot som de flesta band inte klarar av utan att bli tramsigt kitchiga. Det var dessutom intressanta att titta pa av rent fysikaliska orsaker. Kanna mullret i kroppen och det "organiska" i att ljuden fortplantade sig sjalva. Sedan spelade de alldeles for lange (50 minuter). "Magin" holl bara i 30. Personligen ser jag inget fel i att ett konsertkoncept bara haller i 30 minuter. Det har gatt total inflation i langden pa skivor och filmer. Hursomhelst. Jag tycker att de var intressanta, men OM var BRA!
Jag tror inte att jag hort Annihilator. Jag har val kanske inte lyssnat pa den genren hur mycket som helst. De ar typ Trash ar de inte? Napalm Death och Kreator ar val det narmsta jag har pa skiva? Har iochforsig fatt tidiga Metallica och Sepultura spelat for mig i aratal hos kompisar. Jag ar ratt fortjust i Napalm Deaths tva forsta skivor men den enda Kreator jag har har jag knappt lyssnat pa (tror de borjade tapa stinget nar den kom). Daremot sag jag dem live for kanske fem ar sedan och de verkade finnas liv i dem. Napalm Death efter de tva forsta skivorna har jag sett live ett oandligt antal ganger men de har ju bytt stil till death metal. Av Godflesh, Scorn och Cathedral som alla originalmedlemmarna fortsatte i sa hor de tva forsta definitivt till favoriterna, men Cathedral forstar jag mig inte pa.
Fast jag ar ju inget metalfreak egentligen. Festivalen beskriver ratt bra vad min tyngdpunkt ligger nufortiden.