RichardiTack för svaren... 10 liter totalt säger ni. Låter bra, men är verkligen 10*10 för lite då. Om jag har 10*10*50 (cm) i var hörn borde jag juh få en total volym på 10 liter eller?
Har gjort klart grunden nu, skurit och kört med värmepistol. Sen tänkte jag köra med 2-3 lager husfix, vattenfärg på det och sist en lack (den till akvarium). Låter detta okej?
Ytterligare en fundering som jag inte hittar något svar till på nätet. Ska man behandla bakgrunden runt om med ovan beskrivna metod. Alltså även på baksidan, i filtermodulen och på sidorna? eller klarar sig frigoliten bra ändå?
Jag använder mig av två raster då, ska dessa placeras längst ner eller en nere och en uppe?
Sista frågan för denna gång, haha: Går det att ta bort bakgrunden i framtiden? alltså går edt att ta bort siliconet från glaset utan att det ser skit ut?
MVH/ Richard
Det går att plocka bort utan att der ser skitigt ut men det är mycket jobb!!
Jag har i raster nere och upptill vilket räcker bra i mina burkar, mina pumpar drar 1500 l/timme och där räcker 2 raster.
Varför inte satsa på att använda hela utrymmet bakom bakgrunden för filtermaterial och därmed maximera volymen??