Micke
5-4 Yes! :D
deelay
Micke5-4 Yes! :D
jaha?? du slapp jaga kort osv... nu vill vi höra din falafel story =)
Ps. idag blire grillad biffteki på balkongen =) nära släkting till kebaben
Micke
Jag har ingen bra story tvärr, jag vill bara ha tips på bra falafel-hak. Favoritstället utanför folkparken i Mamö hade stängt senast jag var där.
wracker
haha perkiles. tråden är ju en kött tråd från första inlägget ju ;D
grattis micke :D
dåå antar jag att min kycklingkebab också får tas upp..
hur kan man kalla den kebab?
wracker
MickeJag har ingen bra story tvärr, jag vill bara ha tips på bra falafel-hak. Favoritstället utanför folkparken i Mamö hade stängt senast jag var där.
gottgottgrillen i tensta har västra stockholms godaste kebab..
deelay
Stockholms bästa kycklingkebab köper man på drottninggatan, halvägs mot slottet från t-centralen på vänster sida =) den görs på kycklingfile och deras ris är väldigt bra med.
Bright_Blue
Lätt sjukaste tråden på ciklid.se :)
Gabbi
Jag har på omvägar fått höra att stockholms godaste kebab finns på Ulvsundaplan. Själv vet jag ju inte..:P
Robin
Jag har inte vågat äta någon "kebap" här uppe... känns lite trash.. bättre är det på landet!
Alexander-Ylipaa
Käkade "suovas kebab" på vårmässan på Arcus i Lule.... de ni...heaven..
Perikles
På den tiden jag fortfarande hade barbariska tendenser (åt kött) så besökte jag ofta
S:t Eriks kebab, finns inte den kvar? Falafelkungen är billig, minns jag. Men en gång på tio så fick man spraya kaklet.
Wilhelm
När jag var i Turkiet, så tänkte jag äta en äkta turkisk kebab. Tänkte att i kebabens hemland så kanske de är ätbara. Jag frågade först om jag fick några bitar som smakprov, men det blev bara smakprov. Den var absolut inte god. Nej tacka vet jag äkta bayersk Weisswurst och Weissbier!!
deelay
PeriklesPå den tiden jag fortfarande hade barbariska tendenser (åt kött) så besökte jag ofta
S:t Eriks kebab, finns inte den kvar? Falafelkungen är billig, minns jag. Men en gång på tio så fick man spraya kaklet.
tyvärr så bytte som ägare för länge sedan och det är inte detsamma längre =(
ozric
De bästa falaflarna jag ätit var i Lund (långt ifrån Höganäs?) intill torget nära den där bamsekyrkan på den tiden jag var "veggie". Köpte 3 ,orkade bara två...
Åt förövrigt en Kebabrulle igår efter krogen - den måste ha varit skämd ty jag har mått pyton hela dan idag....
Micke
ozricDe bästa falaflarna jag ätit var i Lund (långt ifrån Höganäs?) intill torget nära den där bamsekyrkan på den tiden jag var "veggie". Köpte 3 ,orkade bara två...
Det ska testas, tack för tipset.
Kalle-Maja
Världens bästa kebab tycker jag "serveras" i London (och då har jag faktiskt varit i Istanbul). Landet har ju en total avsaknad av godmattradition varför dom direkt går igång på alla nya influenser. Rena smältdegeln. Lägg till att dom trots detta tidigt gett plats för junk food(läs fish´n cips), långt innan hamburgaren uppfanns. Ja där är det riktigt flottigt, massor av lamm och sallad bara som extra tillbehör.
olof
Hej!
Fallaffel är det som gäller och då är det Malmö som är stan. Stor fallaffel från 12 kr/st. Det finns många kanon ställen, Ystadvägen, vid Värnhem, vid Drottningtorget... Överallt i stan.
Mvh
Olof
dinajel
Jag åt en riktigt mysko kebab häromveckan på grillen som ligger vid Abrahamsbergs t-banestation. (Skälet till att jag befann mig där var för att jag skulle till Lagret och köpa M. sp. "msobo". :) )
Den röda såsen var inte den normala röda såsen, utan mer nåt i stil med sweet chili-sås! Det smakade riktigt weird.
För övrigt är det här lätt den roligaste tråden på mycket länge. Det närmaste "fredagstråd" ciklid har kommit på flere flere månader. :)
Robin
olofHej!
Fallaffel är det som gäller och då är det Malmö som är stan. Stor fallaffel från 12 kr/st. Det finns många kanon ställen, Ystadvägen, vid Värnhem, vid Drottningtorget... Överallt i stan.
Mvh
Olof
Nu tycker jag ni hamna lite långt från ämnet... :)
Robin
dinajelJag åt en riktigt mysko kebab häromveckan på grillen som ligger vid Abrahamsbergs t-banestation. (Skälet till att jag befann mig där var för att jag skulle till Lagret och köpa M. sp. "msobo". :) )
Du menar pizzerian? Jag har inte sett någon grill där... åker där varje dag.