Micke Jarhlden som provar få se ...beror helt på vilka CA där går..ett ensamt stort dovii eller Motaguense par så lär han inte bli gammal där imot ett stort par Veija synspilum skulle inte hinna med i svängarna det kan jag hålla med dom...Har märkt att mina Cichlasoma grammodes är och blir riktigt giftiga vid sitt revir både capintes och loisellie fick vika ner sig på slutet ...i mitt kar håller ett stort par pearsei högra sidan av karet ca 60*60cm till vänster har ett V.Synspila par i mitten går ett loisellie par .sen bakom min BTN bakgrund har mitt Petenia splendida par tagit sitt revir ..inga andra fiskar kommer in där numera
Jag hade djävuls ciklider, zebror+lite anart och en väldigt kaxig dubbe för 15-20år sen rätt roligt spelade inte så stor roll vilken världsdel dom kom i från vilket ph dom skulle ha och alla fick mygglarver,oxhjärta och till och med hundmat ibland
Inga vatten byten slog bara på lite när det behövdes ändå var dom fina i färgen och så ut att må bra
Ibland undrar jag om det inte är för man är så petig som gör att fiskarna är så känsliga i dag