Markus_A
Ja bussgods har verkliggen fruktansvärd dålig service. Beställde oxå fiskar från Nol för några veckor sedan och det var inte heller helt problemfritt.
Skulle man kunna få ta del av din försöksplan, håller själv på med ett forskningsprojekt inom fisknutrition.
Alexander-Ylipaa
Grattis, kul o höra.:):) All heder åt deelay!
deelay
Då är man hemma da, dom såg lite medtagna ut men jag har sett bra mycket värre som klarat sig galant så det borde nog gå bra detta med.
Tyvärr så kan sånt slå tillbaka lite senare om dom blivit allt för stressade av nedkylningen och resan men som tur är finns det ju medicin mot sånt =)
wracker
du är en hjälte deelay :)
imported
Deelay är dagens vardagshjälte, och får åtminstone en virituell ryggdunk och tummen upp av mig.
tezz
Jag fick för ett tagsen en del kritik för att jag sa att jag inte hade vågat skicka fisk på det viset 8|
ozric
Schysst ingripande,Deelay!
Hur många timmar totalt va de packade? Och hur; med syrgas utgår jag ifrån men var de även singelpackade?
deelay
ozricSchysst ingripande,Deelay!
Hur många timmar totalt va de packade? Och hur; med syrgas utgår jag ifrån men var de även singelpackade?
12 timmar och 20fiskar i en stor påse med syrgas så det va nog ingen riktig fara än på ett tag skulle jag tro. Det luktade iof en hel del ammoniak i påsen när jag öppnade den men som sagt... det var nog inte meningen att dom skulle vara där 12 timmar.
imported
Bra insats deelay, en stor eloge, Du har bevisat att akvarister hjälper varandra suveränt gjort
Perikles
deelay12 timmar och 20fiskar i en stor påse med syrgas så det va nog ingen riktig fara än på ett tag skulle jag tro. Det luktade iof en hel del ammoniak i påsen när jag öppnade den men som sagt... det var nog inte meningen att dom skulle vara där 12 timmar.
Hade inte du ingripit så hade de fått simma i påsen i 16 timmar till. Det hade nog skitit sig. Tack igen för din insats.
PatrikMalmo
Jädra tradig historia, men slutet gott!! Deelay är en klar vardagshjälte!! Tycker NCS kunde ha ett pris för detta som lämpligen delas ut på stämman - så får folk rösta på vardagshjälten och historian omkring berättas!! Deelay är härmed nominerad av mig. ;)
Hilsen,
P
Erik-Osterlund
Skönt att det fortfarande finns folk som bryr sig!
Grymt Deelay!
Tony
Härligt Deelay!!
Wilhelm
Bra jobbat Deelay!
Bra förslag Patrik!
LN
Heder åt dig Deelay, som sätter djurens väl och ve framför allt.
Årets hjälte:):)
Danne_K
Starkt jobbat Deelay
Någon som vill fortsätta diskutionen om bussgods? som sagt bussgods funkar bra om det är en direkt buss så man kan ta emot paketet sj. Men tycker dom missar allt för ofta det där med ompacketering tyvär :( B(
deelay
Så nu e fiskarna på nästa buss, bättre lycka denna gång da.
Patrik
tack för nomineringen =))
Ps. dom där troffarna va väldigt lika black molly, dom såg inte alls ut som mina 20 körsbär =)
specmats
oj vilken historia..!, kul att det ser ut att lösa sej:), klockrent deelay
Perikles
deelay
Ps. dom där troffarna va väldigt lika black molly, dom såg inte alls ut som mina 20 körsbär =)
What?:D
Fiskarna borde vid denna tidpunkt närma sig Norrköping. Detta är en direktbuss till Kalmar så det borde inte bli några problem. Men det finns anledning till oro när lådor ska omlastas.
Cheers Deelay.
Bright_Blue
Det finns andra alternativ än bussguds, direktlinjen Silverlinjen som går mellen Kalmar-Sthlm kostar endast 100kr. Tror Silverlinjen går mellan kalmar - Gbg oxå. Kan vara ett tips i framtiden för er som hade tänkt och skicka fisk mellan dessa orter.