TonySnabbfråga bara: Hur många av er har testat att hålla tropheus på mbunavis, typ 1+3 eller 3+5?
Har testat 1+3 några ggr med dåliga resultat.
Dethar varje gång slutat med att jag har ett pare kvar eftersom honorna blir djävligt griniga mot varann.
Honorna har mer eller mindre slaktat varann och jag upplever honor som tar revir för bra mycket tuffare än vad hanar är som tar revir(alltså hur honor beter sig mot honor vs hanar mot hanar).
Men jag vet att Danmark har man ofta mindre grupper som funkar hur bra som helst och ofta då en trio.
Men jag tycker inte att man får fram själva troffe stuket om man bara har så få + att hanen inte färgar ut mer än typ när han leker och det är ju väldigt sällan om han bara har typ 2 honor att välja på.
Min personliga uppfattning är om man vill hålla troffar på mbuna vis så är det att det är bättre att hålla mbunas.
Problem kan det även bli när du ska köpa så få antingen om du köper av någon som har den fördelningen redan eller från butik när dom är vana att gå i en grupp.
För det bytyder ju inte att bara för att den mindre gruppen funka hos mig funkar även hos dig,ibland räcker det med att bar byta kar hos sig själv för att det ska vara kört.