BosJag skulle inte ha dem tillsammans. Metae blir mycket tuffare när den är vuxen enligt mina erfarenheter. Däremot är ju bägge klart intressanta och mycket vackra.
jag tycker det låter konstigt att Metae skule bli "mycket" tuffare när den blir större,
det enda jag lyckats läsa mig fram till på nätet är att nästan alla skriver om vilken trevlig "snäll" ciklid det är som låter bli växter och kan gå i en sällskapsburk.
Ungefär samma har jag fattat Diademan som, och den hanen som nu trycker ner de andra Aequidensarna var när jag hade Jordätare mycket sävlig mot dem, han rörde dem inte.. eller iaf inte när jag såg på.
Men med flera aequidens i karet så har han tuffat till sig som katten, igår kväll så såg han ut att mest jaga sina artfränder, men precis innan karet släcktes såg jag honom jaga Metae paret igen.
Skall kolla hur de ser ut idag, för de plaskade endel precis efter karet släckts..
Skulle de i framtiden bli problem med att Meatae terroriserar Diademorna någor förskräckligt så får jag givetvis avväga vilka det är som skall vara kvar..
Men 540L fördelat på 6 individer på 15-20cm som de blir när de är vuxna låter fullt tillräckligt, iaf spontant när man tänker på det.
MVH
Kristofer